مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان خبر داد:

دوره آموزش خبرنگاری در استان اصفهان برگزار خواهد شد

اصفهان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان گفت دوره خبرنگاری در روز پنجشنبه ۶بهمن برای نواحی استان و شهرستان خمینی‌شهر به صورت حضوری و برای مناطق دیگر به صورت زنده از شبکه شاد درکانال خبرگزاری پانای استان اصفهان به آدرس pana_esfahan@ و کانال مدرسه پیشتازان اصفهان به آدرس pishtazanesfahan@ پخش خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزش خبرنگاری در استان اصفهان برگزار خواهد شد

اکبر رحمتی، مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان در جلسه توجیهی برنامه های سازمان دانش‌آموزی که با حضور با مسئولین و کارشناس سازمان دانش آموزی نواحی و مناطق استان اصفهان گفت: بعضی مناسبت‌ها مانند روز درختکاری در آموزه های دینی ما آمده است و مردم علاقه دارند در آن شرکت کنند.

وی افزود: در هر ناحیه و منطقه این مراسم بصورت نمادین در یک مدرسه با حضور مسئولین انجام شود و در مدارس دیگر نیز از دانش آموزان خواسته شود، در این مراسم شرکت کنند.

وی با اشاره به آموزش مربیان پیشتاز گفت: جذب دانش آموزان و مربیان در سامانه پادا ادامه دارد که انشالله دانش آموزان و مربیان اصفهان با حضور پرشور خود در این سامانه ثبت نام کنند و آموزش های مربیان تشکیلات آغاز شده است و به‌ مرور دوره های تخصصی برای مربیان برگزار خواهد شد. تشکیلات پیشتازان از دیگر ارکان سازمان دانش آموزی است که در آن می توان دانش آموزانی با روحیه فداکاری، پشتکار و ایمان را دید. همچنین دانش آموزان پیش دبستانی هم می توانند در سازمان دانش آموزی عضو شوند.

رحمتی در مورد دوره "فیک نیوزها چگونه انسان را فریب می دهند " گفت: ما تلاشمان بر این است که هزار نفر ظرفیت اصفهان برای شرکت در این دوره آموزشی را ابتدا اختصاص به همکاران دهیم و در پایان سهمیه های باقی مانده را به دانش آموزان اختصاص دهیم. زیرا اگر معلم این مطالب را یاد بگیرد، خیرش به دانش آموز نیز می رسد و به دانش آموزان نیز آموزش می دهد. پس سعیمان اول برای شرکت دادن معلم ها در این طرح است و سپس تعداد باقی مانده را به دانش آموزان اختصاص خواهیم داد.

وی در مورد مجلس دانش آموزی گفت: ما می خواهیم مطالبه گری صحیح را به دانش آموز آموزش دهیم. دانش آموز ساده ترین مشکلات مدرسه و ناحیه خود را بازتاب می دهد و وقتی مسئول متوجه شود دانش آموز از او مطالبه دارد سریعتر به نتیجه خواهد رسید.

مدیر سازمان دانش آموزی استان اصفهان در مورد دوره خبرنگاری تاکید کرد: خبرنگاری یکی از حرفه‌ها و مهارت‌های بسیار مهم است که هم به رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان کمک می‌کند و هم در جهت توسعه و پیشرفت جامعه موثر است.

وی گفت: یادگیری نهج البلاغه و آموزه های دینی برای دانش آموزان بسیار مفید است و چه کسی بهتر از خبرنگاران که نماینده قرآن و نهج البلاغه و فعالیت های دینی مذهبی شوند؟ باید در کنار کلاس‌های خبرنگاری، کلاس‌های آموزش نهج البلاغه برای خبرنگاران بگذاریم ، تا هر خبرنگار یک مبلغ دینی باشد. همچنین آموزش مجری گری قرآنی نیز برای آنها بگذاریم تا آموزه های دینی را به خوبی ترویج دهند.

رحتمی تاکید کرد: دوره خبرنگاری برای نواحی استان و شهرستان خمینی شهر به صورت حضوری و برای مناطق دیگر به صورت زنده از شبکه شاد در کانال خبرگزاری پانای استان اصفهان به آدرس pana_esfahan@ و کانال مدرسه پیشتازان اصفهان به آدرس pishtazanesfahan@ پخش خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام امیدرضا بصیری، کارشناس سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت: همزمان با سراسر کشور شیوه نامه جشنواره ملی معرفی مفاخر به روایت دانش آموز به نواحی و مناطق و مدارس استان ارسال شده و دانش آموزان می توانند آثار روایتگری خود از معرفی فرهیخته منتخب که پیرامون ایشان تحقیق و پژوهش انجام داده را در قالب فیلم HD حداکثر 5 دقیقه به سازمان دانش آموزی نواحی و مناطق ارسال کنند.

بصیری با تاکید بر این که اسامی فرهیختگان مورد روایت دانش آموزان باید توسط منطقه تائید شود، ادامه داد: نواحی و مناطق آثار منتخب را بر اساس 15شاخص اعلامی در فرم داوری به ستاد مرکز جشنواره استان در سازمان دانش آموزی تا 15 بهمن ماه سال جاری ارسال می کنند.

وی گفت: با توجه به پتانسیل بسیار خوب در استان اصفهان، انتظار می‌رود دانش آموزان استان با همکاری مربیان و معلمان خود در این جشنواره حضور فعال و مؤثری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار