خبررسانی و آگاهی‌بخشی از رسالت‌های بزرگ کار خبرنگاری است

بیرجند (پانا) - یک دانش‌آموز خبرنگار پانا گفت خبررسانی و آگاهی‌بخشی از رسالت‌های بزرگ کار خبرنگاری است که موجب بالارفتن درک جامعه از مسایل مختلف می‌شود. بدون تردید جامعه‌ای که خبر و آگاهی در آن جایگاهی نداشته باشد نمی‌تواند درک مناسبی از واقعیت‌ها و مسایل موجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
خبررسانی و آگاهی‌بخشی از رسالت‌های بزرگ کار خبرنگاری است

امیرعباس عباس پور، دانش آموز خبرنگار پانا ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، عنوان کرد: «خبرنگاری حرفه ای است که تلاش دارد با اطلاع رسانی صحیح در حوزه های مختلف بستر توسعه و شکوفایی جامعه را فراهم سازد. این حرفه در کنار زیبایی هایی که دارد همواره با سختی ها و مشکلاتی همراه است تا جایی که بسیاری، خبرنگاری را جزو ١٠ شغل سخت و پرخطر دنیا به شمار می آورند. یک خبرنگار به واسطه عشق وعلاقه ای که به حرفه خبرنگاری دارد تلاش می کند جامعه را با واقعیت ها آشنا سازد و مشکلات و کاستی های جامعه را به موقع و به درستی به مسئولان برساند.

عباس پور افزود: «یک خبرنگار متعهد هیچگاه در مقابل مشکلات جامعه بی تفاوت نیست و بسیاری از منافع جامعه را بر منافع شخصی خویش ترجیح می دهد.»

وی تاکید کرد: «رعایت اخلاق حرفه ای، امانت داری، بیان حقایق، شجاعت و جسارت از جمله شاخصه های کار خبرنگاری است که به واسطه آنها خبرنگاران در راه ارتقای سطح فرهنگی جامعه قدم بر می دارند.»

وی ادامه داد: «باید گفت عملکرد خوب یک خبرنگار در عرصه اطلاع رسانی، پیشرفت، عمران و آبادانی و ارتقای سطح فکری جامعه را به همراه دارد و اگر خبرنگاران بتوانند افکار عمومی جامعه را تحت تاثیر فعالیت های سازنده خود قرار دهند. بدون تردید اقشار مختلف مردم تمایل بیشتری برای آشنایی با این حرفه شیرین و سخت خواهند داشت.»

عباس پور ادامه داد: «توسعه فرهنگی بدون خبر و اطلاع رسانی تخقق یافتنی نخواهد بود، زیرا خبر است که می تواند یک جامعه را در ابعاد مختلف پویا و زنده نگه دارد. خبر رسانی و آگاهی بخشی از رسالت های بزرگ کار خبرنگاری است که موجب بالا رفتن درک جامعه از مسایل مختلف می شود. بدون تردید جامعه ای که خبر و آگاهی در آن جایگاهی نداشته باشد، نمی تواند درک مناسبی از واقعیت ها و مسایل موجود داشته باشد.»

وی بیان کرد: «خبررسانی و اطلاع رسانی موجب می شود تا تحولات فرهنگی و اجتماعی در بخش های مختلف در یک جامعه رقم بخورد و اگر این امر نادیده گرفته شود، جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی به بن بست خواهد رسید. این در حالی است که رشد فکری مردم یک جامعه از طریق آگاهی بخشی و خبر رسانی امکان پذیر است که این امر وجود کار خبرنگاری را در ترویج و توسعه فرهنگی ضروری نشان می دهد. مردم آگاه در جامعه به واسطه هوش و استعدادی که دارند بهتر می توانند از داشته های خود در راه توسعه و اعتلای فرهنگی بهره ببرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار