مسابقات ورزشی امسال به نام شهدای شاخص و با شعار دانش‌آموز ورزشکار، دوستدار و حافظ محیط زیست است

شهرکرد(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از نامگذاری این دوره از مسابقات به نام شهدای شاخص و با شعار دانش‌آموز ورزشکار، دوستدار و حافظ محیط زیست خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات ورزشی امسال به نام شهدای شاخص و با شعار دانش‌آموز ورزشکار، دوستدار و حافظ محیط زیست است

افشین امیریان در نشست خبری که با موضوع برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم از خبرنگاران حاضر در جلسه به خاطر تلاش و زحمات همه جانبه آنها تجلیل کرده و گفت: در نهایت سود حاصل از زحمات و نتایج شما نصیب همه افراد جامعه می شود.

وی به اهمیت جایگاه خبرنگاران در جامعه اینگونه اشاره کرد که اگر حضرت زینب سلام الله علیها، آن بانوی بزرگوار رسالت عاشورا را به پایان نمی رساند و پیام آن را به همگان ابلاغ نمی کرد اصل حقیقت عاشورا در خفا باقی می ماند.

امیریان همچنین تصریح کرد: بعد از از دو سال شاهد برپایی رویداد بزرگ مسابقات کشوری دو میدانی و شطرنج در این استان هستیم و نگاه ما به این رویداد بزرگ از دریچه فرهنگ است زیرا به گفته مقام معظم رهبری بهترین فضای گسترش اخلاق و تربیت اجتماعی عرصه ورزش و تربیت بدنی است و تنها هدف ما که به عنوان سرلوحه برگزاری مسابقات قرار گرفته است ارتقا و پیشرفت فعالیت‌های استان خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود از همه خبرنگاران و خصوصا خبرنگار دانش آموزان پانا تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه، فخر الدین اسدی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش و قائم‌مقام برگزاری مسابقات کشوری شطرنج و دومیدانی استان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: بعد از دو سال فعالیت کردن به شکل مجازی و شرایط سختی که وجود داشت سیاست فعلی دولت برگزاری مسابقات، جشنواره ها و... و بازگشایی مدارس به روال قبل یعنی حضوری است.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف و برنامه های ما در برگزاری مسابقات، رعایت پروتکل های بهداشتی است که ما آن را در دستور کار خود قرار داده ایم و به همین منظور در حال حاضر بحث بهداشت و سلامت مدارس را در پروژه مهر به صورت جدی پیگیری می کنیم.

اسدی در خصوص جزئیات برگزاری مسابقات گفت: یکی از اهداف اصلی استان برای برگزاری مسابقات مزین کردن نام طرح های پیش رو به نام شهدا است. طرح اول به نام شهید سلیمانی یعنی بهینه سازی فضاهای آموزشی و ورزشی استان است. از برنامه های شاخص این طرح می توان به افتتاح ۴۰چمن مصنوعی، ۱۰ سالن ورزشی ، ۱۰ اتاق تربیت بدنی و ۴۰ اتاق بهداشت اشاره کرد که تا هفته دولت از آنان رونمایی خواهد شد که ارائه تمامی خدمات مذکور به پشتیبانی وزارت خانه و خیرین صورت می گیرد.

وی بیان کرد: طرح دوم نیز که به نام شهید خرازی مزین شده شامل آزادسازی فضاهای آموزشی -ورزشی استان است که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد آغاز شد. همچنین مجموعه ورزشی شهدای دانش آموز که یکی از طرح های واگذار شده به استان از سوی وزارتخانه است امکانات خود را به صورت کاملا رایگان روزهای پنجشنبه و جمعه به ترتیب در اختیار دانش آموزان دختر و مادرانشان و همینطور دانش آموزان پسر و پدرانشان قرار می دهد. یکی از اتفاقات درخشانی که حول همین محور رخ داد نام گرفت، مجموعه ورزشی شهدا به دهکده ورزشی کشور بعد از مجموعه شهید چمران رامسر است که افتخار میزبانی و برگزاری مسابقات ملی را نصیب نام استان ما می کند. یکی دیگر از برکات این طرح قرار گرفتن نام استان در میان استان های میزبان و برگزارکننده مسابقات کشوری یعنی تهران، البرز، خراسان رضوی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری است که امسال ما میزبان سی و دومین دوره مسابقات پسران از روز ۲۲ تا ۲۷ مرداد ماه و سی و هشتمین دوره دختران از تاریخ ۳۰ مرداد تا ۴ شهریور ماه در رشته های ورزشی شطرنج در آموزشکده فنی دختران و دو و میدانی در مجموعه ورزشی شهدا خواهیم بود.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی امسال با نام شهدای شاخص یعنی شهید سلیمانی و شهید علیرضا شمسی پور و با شعار دانش آموز ورزشکار، دوستدار و حافظ محیط زیست برگزار می شوند.

اسدی تصریح کرد: افتتاحیه مسابقات در روز شنبه ۲۲مرداد ساعت ۹ شب در مکان مجموعه ورزشی شهدای گمنام و با حضور صادق ستاری فرد، معاون وزیر، مسئولین استانی و ۸۰۰ نفر از دانش آموزان پسر برگزار می شود و از ساعت ۸ صبح ۲۳ مرداد ماه برگزاری مسابقات را با رشته دو و میدانی آغاز خواهیم کرد. لازم به ذکر است حضور دانش آموزان وزرشکار فقط در صورت تزریق دو دز واکسن کرونا و تست پی سی آر منفی امکان پذیر خواهد بود.

اسدی ادامه داد: طبق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب ما باید به دنبال اجرای برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان باشیم و این کار را از طریق قرار دادن برنامه هایی در دستور کار خود از جمله تجلیل از شهدای فرهنگی استان، استقرار غرفه صنایع دستی، غرفه سلامت و همینطور موکب اربعین پیگیری کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: به منظور رعایت بهداشت و حفظ سلامت دانش آموزان از نصف ظرفیت های خوابگاه ها استفاده شده و کمیته شبانه روزی بهداشت را در محل اسکان قرار داده ایم و همچنین کمیته انتشارات و تبلیغات نیز برنامه های ویژه ای را برای دانش آموزان ورزشکار از جمله بازدید از مکان های مذهبی، فرهنگی و اماکن گردشگری استان در نظر گرفته است. همچنین در محل اسکان هم برنامه های خاصی مثل مسابقات جانبی و پویش احلی من العسل در شب دوم ترتیب داده شده است که هر استان باید شهید شاخص خود را در قالب یک نماد به همراه داشته باشد.

اسدی گفت: به منظور حفظ شرایط لازم برای برگزاری مسابقات همکاری‌هایی با هلال احمر و ستاد بحران استان صورت گرفته که ۶۰ شیفت پزشکی برای ۱۲ روز مسابقات بعلاوه پایگاه واکسیناسیون، پایگاه سنجش سلامت و تیم دندانپزشکی دانش آموزی مقرر شده است.

این نشست خبری با دعوت فخرالدین اسدی از خبرنگاران پانا برای حضور در اردوی مسابقات و تجلیل معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش از خبرنگاران به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار