تحصیل بیش از یکصد و 39 هزار دانشآموز در مدارس غیردولتی فارس
شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه 940 هزار دانشآموز در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند، گفت از این تعداد یکصد و 39 هزار و 643 دانشآموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیلند.
محمد خلیل عسکری در جمع منتخبی از موسسان و مدیران مدارس غیردولتی استان فارس با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در شیراز گفت: ۸ هزار و ۹۵۳ همکار در مراکز غیردولتی داریم که ظرفیتهای بسیار خوبی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: طبق بیانات رهبر انقلاب اسلامی، تحول در آموزش و پرورش به عنوان یکی از اصول و ارکان اساسی انقلاب اسلامی است که تاکید بسیار بر آن دارند.
عسکری افزود: آموزش و پرورش در مسیر چندین ساله خود همیشه مورد خطاب و تحول قرار گرفت تا اینکه با همت دانشگاهیان، حوزویان و متخصصین تعلیم و تربیت که همه برخاسته از آموزش و پرورش بودند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شد.
وی پایه و اساس سند تحول بنیادین را مبانی نظری این سند دانست و گفت: مبانی نظری سند است که میتواند دانشآموز، معلم و اولیا را در مسیر حرکت به سمت حیات طیبه رهنمون شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: بقیه موارد سند تحول بنیادین شامل زیرنظام ها و ساحت های شش گانه تربیت و همه ماموریت هایی که برای آموزش و پرورش دیده شده بعد از مبانی نطری است.
عسکری گفت: اجرایی کردن مبانی نظری سند تحول بنیادین است که می تواند منجر به تربیت دانش آموز در تراز نظام اسلامی شود و توجه به مبانی نظری است که میتواند باعث تبدیل شدن مدرسه به کانون تربیت و مدرسه صالح شود.
وی توجه به عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را یکی از توصیه های رهبری و تاکیدات دولت و وزیر دانست و گفت: وزیر در کنار قرارگاه اجرایی کردن سند تحول بنیادین، به قرارگاه عدالت تربیتی هم می پردازد و بر روی این مسئله تاکید دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز کام مردم تشنه عدالت است و یکی از ظرفیتهایی که در کنار آموزش و پرورش قرار دارد و توانسته بار بزرگی از آموزش و پرورش را به دوش بکشد، مجموعه مدارس غیردولتی هستند که توانسته اند کارهای بزرگ و ارزشمندی را در راستای اجرای سیاستهای کلان آموزش و پرورش انجام دهند.
عسکری افزود: استان فارس در حوزه مدارس غیردولتی هم مانند سایر موارد در قله بوده است و در بازدیدی که از مجموعه جباری داشتیم مبین این است که این مدل کار کردن در کشور بی نظیر است.
وی گفت: لازم است در ادامه مسیر نگاه تربیتی منبعث از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدارس غیردولتی نیز نهادینه کنیم و نگاه عدالت محور را تقویت و تحکیم بخشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس غیردولتی مجموعه هایی بودند که وقتی طرح رافع مدارس غیردولتی را نگاه می کنیم سرشار از آموزه های دینی و اخلاقی است.
عسکری به اقدامات خوب مدارس غیردولتی فارس اشاره کرد و گفت: یقین دارم که در آینده نیز مدارس غیردولتی و اداره امور مشارکت های فارس می تواند مبدع حرکت های خلاقانه مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.
وی به اعتماد مردم در خصوص مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: در استان فارس رقابتی که برای برخی از مدارس غیردولتی وجود دارد شاید به جرات بتوان گفت دقیقا پشت سر مدارس تیزهوشان است و در واقع نشان دهنده این است که مردم تربیت چندساحتی مدارس غیردولتی را بیشتر پذیرفته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز در کنار موسسین و مسئولین غیردولتی هستم و سعی دارم از ظرفیت اداره کل در چارچو ب ها ی تعریف شده برای حمایت از موسسین غیردولتی استفاده کنم.
عسکری دغدغه رهبری و نظام جمهوری اسلامی را مهارت آموزی دانست و گفت: بر این اساس علاقه مند به توسعه هنرستان های غیردولتی هستیم و اراضی با کاربری آموزشی را با اولویت هنرستان ها پیش می بریم.
وی با اشاره به اینکه استان فارس پایلوت هنرستان های کشاورزی دانش بنیان کشور شده گفت: مدارس غیردولتی جزء لاینفک آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت موجود را به سمت هنرستان های غیردولتی نیز ببریم.
وی گفت: ۹۴۰ هزار دانش آموز در مدارس فارس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد یکصد و ۳۹ هزار و ۶۴۳ نفر در مدارس غیردولتی اشتغال به تحصیل دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: ۴۵ هزار و ۵۲۵ نفر نیز در هزار و ۲۹۹ آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی مشغول به تحصیل هستند و ۸ هزار و ۹۵۳ همکار در مراکز غیردولتی داریم که ظرفیت های بسیار خوبی هستند.
عسکری گفت: آموزش و پرورش فارس آماده اجرای برنامه های وزارت متبوع است و در هر جایی که استانی را به عنوان نمونه بخواهید انتخاب کنید با امید به داشتن نیروهای قوی آماده هستیم.
وی در پایان گفت: سعی ما بر این است که حرکت ما در مدارس غیردولتی نیز به سمت تمدن نوین اسلامی و دولت عدالت محور مهدوی باشد.
ارسال دیدگاه