‌معاون روابط عمومی و رسانه مؤسسه روایت سیره شهدا قم:

بهترین مراقبت و تذهیب و تربیت دانش‌آموزان در مکان‌های مذهبی صورت می‌گیرد

ملارد (پانا) - معاون روابط عمومی و رسانه مؤسسه روایت سیره شهداء قم در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی مسجد جامع خامس آل عبا ملارد، بیان کرد بهترین مکان برای تربیت دینی نوجوانان و تذهیب، مساجد و امام‌زاده‌ها هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بهترین مراقبت و تذهیب و تربیت دانش‌آموزان در مکان‌های مذهبی صورت می‌گیرد

میثم انصاری‌نژاد، معاون روابط عمومی و رسانه مؤسسه روایت سیره شهدا قم در مراسم معنوی اعتکاف دانش‌‌آموزی در ملارد بیان کرد: طبق نظر کارشناسان دینی، بهترین زمان تربیت در سن کودکی و نوجوانی است، در این ایام فرد به دنبال تشکیل شاکله خودش بوده و بنابراین اعتکاف بهترین فرصت برای ایجاد این شاکله صحیح دینی یا معرفتی است.

وی ادامه داد: بهترین مکان برای تربیت دینی، مسجد و مکان‌هایی مثل حرم معصومین علیهم‌السلام و امام‌زاده‌ها است و بهترین اعمالی که معتکفین در اعتکاف انجام می‌دهند، کمترین مراقبت است و می‌توان اشاره کرد بهترین و بالاترین مراقبت و تذهیب است.

انصاری‌نژاد افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های مذهبی زمان، مکان و آداب مختص خودش را می‌طلبد، یقین بر این است اگر برنامه اعتکاف در حرم مسجد جامع، مکان‌های مذهبی مثل حرم‌های معصومین علیهم‌السلام برگزار شود، موثرتر است و این مکان ها و محیط پیرامون آن، انرژی‌های مثبت و معنوی را به مخاطب انتقال می‌دهند.

معاون روابط عمومی و رسانه مؤسسه روایت سیره شهدا قم تأکید کرد: برنامه‌های مذهبی همچون اعتکاف به ما، چگونگی تمرین بندگی و رسیدن به معنویت و معرفت حرفه‌ای را آموزش می‌دهد.

وی در پایان پیشنهاد کرد: برنامه‌های مورد توجه برای اعتکاف دانش‌‌آموزان می‌تواند شامل: برگزاری حلقه‌های معرفتی، بصیرتی، پرسش و پاسخ توسط اساتید بصورت اختصاصی، پخش پادکست‌هایی از علما کوتاه با موضوع تربیتی در زمان‌های خاص، جذب و کادرسازی از بین شرکت‌کنندگان در اعتکاف، تهیه و تولید گزارش از برنامه‌ها و ارائه در شبکه‌های اجتماعی مختص دانش‌آموزان بصورت روزانه باشد.

انصاری‌نژاد همچنین اضافه کرد: ارتباط مستمر با دانش‌آموزان و استمرار برنامه بعد از اعتکاف، برگزاری مسابقات با موضوعات تربیتی، برگزاری نشست و حلقه‌ها با حضور و مدیریت خود دانش‌آموزان و برگزاری اردوهای بصیرتی و سیاحتی بعد از اعتکاف برای شرکت‌کنندگان در اعتکاف نیز می‌تواند برنامه‌های تربیتی فرهنگی مناسبی را دربر بگیرد.

دانش‌آموز خبرنگار: طاهره حضرتقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار