به مناسبت بزرگداشت روز ملی راهیان نور عنوان شد:

اردوهای راهیان‌نور، مقابله با جنگ شناختی استکبار است

تهران(پانا) - مشاور امور مذهبی دبیرستان علامه محمد قزوینی، راهیان نور را تبلور راه شهدا و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و از مهمترین شاخص های جهاد تبیین دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۳۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان‌نور، مقابله با جنگ شناختی استکبار است

نرجس زمانی؛ مشاور امور مذهبی دبیرستان علامه محمد قزوینی در خصوص راهیان نور گفت: راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی در کشور ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در مناطق غربی و جنوب غربی ایران زمین می‌پردازند.

زمانی ضمن تبریک به مناسبت بزرگداشت روز راهیان نور؛ گفت: من به عنوان یکی از مبلغان و فعالان طرح امین در حوزه مشارکت‌های دانش آموزی و فراخوان‌های دینی، افتخار فعالیت در حوزه راهیان نور را دارم و از شهدا و مردمانی که قدردان شهدا هستند به صورت ویژه تشکر می کنم؛ همچنین از مدیر و معاونین و معلمان و عوامل اجرایی و فنی دبیرستان دخترانه علامه محمد قزوینی که این شرایط و مقدمات را در فضای مجازی و همچنین به صورت حضوری مهیا کردند تا اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسب انجام شود.
وی در ادامه عنوان کرد: ما همیشه از ارزش نام شهدا و ایثارگری های آنان در این دبیرستان یاد کرده ایم؛ اما شناخت کامل ارزش و فداکاری و از خود گذشتگی آنان در این راه توسط مردمی که نسبت به این موارد آگاهی و شناخت کمتری دارند؛ مسیری بسیار طولانی را طی خواهد کرد.

زمانی افزود: اردوهای راهیان‌نور، مقابله با جنگ شناختی استکبار است و یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی است و بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و از مهم‌ترین شاخص‌های جهاد تبیین است.

وی بیان کرد: گاهی شناخت اندکی از زندگی نامه‌ این بزرگ مردان، ارزش و اخلاقیات شهدا، به نوجوانانی که تازه در راه اسلام پای گذاشتند کمک ویژه ای در ادامه دادن راه آنان خواهد کرد؛ چرا که نوجوان را با سرگذشت شهدا آشنا می‌کند و راه ادامه دادن مسیر بی باکی، ایثار و از خودگذشتگی، معرفت، شناخت، شجاعت و بصیرت و ... را برای این افراد هموار می‌سازد.

زمانی گفت: تشویق دبیران، والدین و خانواده در برداشتن یک قدم کوتاه در راه وطن دوستی؛ والا داشتن ارزش شهدا در بین خانواده ها، از موثرترین راه هایی هستند که باعث شکل‌گیری جامعه بدون هراس از وطن داری است.

شهیدان از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم؛
قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم؛
به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم...
آنان پیروز شدند تا ما،نبازیم. د ک

دانش آموز خبرنگار؛ آتنا شایان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار