برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در فارس

شیراز (پانا) - انتخابات اعضای هیات رئیسه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان فارس از ساعت 8 صبح امروز شنبه هفتم اسفند، در فارس با نظارت اعضای ستاد انتخابات، به ویژه ادارات حراست و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش فارس و به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در فارس

روسای مجلس دانش‌آموزی 59 منطقه آموزشی استان به عنوان اعضای یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان فارس، برای انتخاب اعضای هیات رئیسه خود در این انتخابات شرکت کرده‌اند. مجلس دانش‌آموزی دختران و پسران استان فارس هر کدام شامل 59 نفر است که در هر گروه 25 نفر نامزدی خود را برای عضویت در هیات رئیسه این مجلس اعلام کرده‌اند که پس از اتمام رای‌گیری 5 نفر از گروه دختران و 5 نفر از گروه پسران که بیشترین آرا را داشته باشند به عنوان اعضای هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی استان انتخاب می‌شوند.

معدل بالای ۱۷ و انضباط عالی، فن سخنوری، توانایی مدیریت زمان و روحیه مسئولیت‌پذیری از مهمترین ملاک‌های مورد نیاز برای داوطلبان هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی است.

دانش‌آموزان استان فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور هستند که از این رو از بین نمایندگان استانی، در هر گروه پسران و دختران 4 نفری که بالاترین میزان رای را در انتخابات استان را کسب کنند و حائز سایر شرایط مندرج در شیوه‌نامه انتخابات باشند، به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان سراسر استان فارس وارد مجلس دانش‌آموزی کشور می‌شوند و به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان ابلاغ دریافت می‌کنند.

افراد واجد شرایط رای دادن تا ساعت 12 امروز فرصت دارند از طریق سامانه‌ای که به همین منظور تهیه شده است در رای گیری شرکت کنند.

اسامی اعضای هیات رئیسه و منتخبین اعضای یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی فارس پس از اتمام زمان رای گیری اعلام می‌شود.

مجلس دانش‌آموزی استان فارس در هر منطقه یک مجلس دانش‌آموزی دختر و یک مجلس‌دانش‌آموزی پسر دارد که متشکل از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم هستند و اعضا آن از، ۲۵ نفر اعضای اصلی،۲ نفر علی البدل است و از بین این ۲۷ نفر، ۵ نفر به عنوان اعضای هیئت رئیسه، هر مجلس دانش‌آموزی به تفکیک دختر و پسر یک رئیس، دو نائب رئیس، یک نفر منشی و یک نفر کارپرداز دارند.

مجلس دانش‌آموزی استان فارس شامل یک نفر نماینده از هر ۵۹ منطقه آموزشی استان برای مجلس دختران و مجلس پسران و یک نفر نیز نماینده دانش‌آموزان استثنایی استان هستند که به تفکیک اعضای مجلس دانش آموزی استان یک رئیس، دو نائب رئیس، یک منشی و یک کارپرداز و دیگر اعضا به عنوان نماینده در سطح استان هستند. به دلیل اینکه استان فارس پرجمعیت است، ۸ نفر دانش‌آموز، ۴ نفر دختر، ۴ نفر پسر عضو مجلس‌ دانش‌آموزی کشوری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار