مدیرکل آموزش و پرورش فارس:
مجلس دانشآموزی، مقدمات رشد و تربیت دانشآموز در ساحتهای شش گانه را فراهم میکند
شیراز (پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اعضای مجلس دانشآموزی را موثرترین افراد در ارائه پیشنهادات برای نظام آموزش و پرروش دانست.
محمد خلیل عسکری، در حاشیه برگزاری انتخابات هیات رئیسه یازدهمین دوره مجلس دانشآموزی فارس، در گفتوگو با پانا، گفت: تمام این برنامهها با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکتجویی و مشورتی در بین دانشآموزان است و اگر ما از الان این فرهنگ را نهادینه کنیم و نوع مسوولیت و ماموریتی که دارند را برای دانشآموزان تبیین کنیم، اینها وقتی وارد عرصه تصمیمگیری میشوند میتوانند مجلس شورای اسلامی را نیز در تراز قانون تشکیل دهند، به طوریکه به ماموریتهای اصلی خود بپردازد و مسائل حاشیهای و جانبی نه موجب اتلاف وقت مجلس باشد و نه ظرفیت مجلس را تقلیل دهد و نظام هم به آن اهداف اصلی خود برسد.
وی افزود: اگر ما روی این برنامهها خوب کار کنیم حتما به نتایج مطلوبی خواهیم رسید و روسای ادارات آموزش و پرورش به مشورت با این افراد و نمایندگان دانشآموزان باورمند میشوند، چرا که این دانشآموزان از کف مدرسه هستند و میتوانند با پیشنهادات خود موثر باشند و رمز موفقیت ما هم در نظام آموزش و پرروش این است که تقاضاهای بالفعل بچهها را ببینیم و متناسب با آن برنامهریزی کنیم و مشورت با آنان میتواند در ترسیم یک آموزش و پرورش مطلوب در آینده موثر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه بر مبنای مدرسه محوری، دانشآموز محوری و معلم محوری است و این یعنی تمام ظرفیتها در آموزش و پرروش در خدمت رشد و ارتقای دانشآموز است که بخشی از آن تربیت اجتماعی دانشآموزان را در بر میگیرد.
وی افزود: فعالیت مجلس دانشآموزی هم معطوف به فعالیت سیاسی است که این دانشآموزان در آینده میخواهند داشته باشند و در حوزه تربیت شش ساحتی هم که نگاه میکنیم مقدمات رشد و تربیت دانشآموز در ساحتهای شش گانه را فراهم میکند و دانشآموزان آماده میشوند برای اینکه در آینده بعد از اتمام تحصیلات مسوولیتهای کلان کشوری را برعهده بگیرند و از آن برای پذیرش مسوولیتهای بزرگ تمرین کنند.
ارسال دیدگاه