جزئیات برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس اعلام شد

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان فارس در روز شنبه 7 اسفندماه جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس اعلام شد

امید اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا گفت: انتخابات مجلس دانش‌آموزی در سطح شهرستان مناطق و نواحی برگزار شده است و روسای مجلس دانش‌آموزی هر کدام از 59 منطقه آموزشی به عنوان اعضای یازدهمین مجلس دانش‌آموزی استان فارس محسوب می‌شوند با حضور در این انتخابات اعضای هیئت رئیسه خود را انتخاب می‌کنند.

دبیر یازدهمین دوره انتخابات هیات رئیسه مجلس استان فارس، افزود: در استان فارس از بین 59 دانش‌آموز دختر و 59 دانش‌آموز پسر در هر گروه 25 نفر نامزدی خود را برای حضور در مجلس یازدهم و در این انتخابات اعلام کرده‌اند.

وی معدل بالای ۱۷ و انضباط عالی، فن سخنوری، توانایی مدیریت زمان و روحیه مسئولیت‌پذیری را از مهمترین ملاک‌های مورد نیاز برای داوطلبان هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی برشمرد.

به گفته وی، این انتخابات در روز شنبه 7 اسفندماه به صورت الکترونیکی و با ریاست مدیر کل آموزش و پرورش به عنوان رییس ستاد انتخابات برگزار می‌شود و 5 نفر از گروه دختران و 5 نفر از گروه پسران که بیشترین آرا را داشته باشند به عنوان اعضای هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی استان انتخاب می‌شوند.

وی در خصوص مجلس دانش‌آموزی کشور گفت: دانش‌آموزان استان فارس دارای8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور هستند که از این رو از بین نمایندگان استانی، در هر گروه پسران و دختران 4 نفری که بالاترین میزان رای را در انتخابات استان را کسب کنند و حائز سایر شرایط مندرج در شیوه‌نامه انتخابات باشند، به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان سراسر استان فارس وارد مجلس دانش‌آموزی کشور می‌شوند و به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان ابلاغ دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این انتخابات با نظارت اعضای ستاد انتخابات، به ویژه ادارات حراست و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود، در خصوص شرایط برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدها گفت: دو گروه برای روسای مجالس دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شده است و دانش‌آموزان و اعضای ستاد انتخابات استان در گروه‌ها عضو هستند و برای تبلیغ نامزدها، جلسات مجازی به صورت پرسش و پاسخ و امکان ارسال ویدئوی تبلیغ برای دانش‌آموزان در این گروه فراهم شده است تا دانش‌آموزان فرصت شنیدن نظرات نامزدها و انتخاب آگاهانه را داشته باشند.

دبیر یازدهمین دوره انتخابات هیات رئیسه مجلس استان فارس، افزود: مثل انتخابات حضوری دانش‌آموزان محدودیت زمانی در ارسال فایل‌های تبلیغی دارند و بعد از ساعت 12 شب روز جمعه 6 اسفندماه تبلیغات ممنوع است و گروه بسته خواهد شد.

اسماعیلی افزود: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص نحوه رای‌گیری و چگونگی ورود به سامانه انتخابات برای دانش‌آموزان ارسال شده است تا شاهد کمترین مشکل در روند برگزاری انتخابات باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار