المپیادمجازی رویش، عدالت تربیتی را به خوبی محقق کرده است
شیراز (پانا) -هفتمین دوره از مسابقات استانی المپیاد بازیهای فکری سرگرمی رویش از دیروز در فارس آغاز شده است و بیش از 960 دانشآموز دختر از تمام مقاطع در المپیاد استانی بازی های فکری - سرگرمی رویش در رشته های اتللو، مکعب روبیک، جنگا، پنتاگو و لیوان چینی روز گذشته باهم به رقابت پرداختند و امروز بیش از 780 دانشآموز پسر نیز از سراسر استان فارس بهصورت آنلاین با هم به رقابت میپردازند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در حاشیه بازدید از محل داوری هفتمین دوره المپیاد استانی بازیهای فکری - سرگرمی رویش ضمن آشنایی با روند برگزاری این مسابقات اظهار کرد: باتوجه به وجود شرایط خاص کرونایی، سازمان دانشآموزی در این دوره از المپیاد که بهصورت مجازی برگزار شده است، به خوبی توانسته راه تحقق اهداف المپیاد رویش را که شامل مهارتآموزی و ایجاد تفکر خلاق و پویایی و نشاط در بین دانشآموزان است را طی کند و با استفاده از بستر فضای مجازی، اهداف سند تحول بنیادین را نیز اجرایی کند.
محمدخلیل عسکری در گفتوگو با پانا افزود: «آنچه کاملا در این مسابقات مشهود است، بحث عدالت تربیتی است که بهخوبی حس میشود بهطوری که دانشآموزان از دورترین و محرومترین نقاط نیز در این مسابقات شرکت کردهاند.»
هفتمین دوره از برگزاری مسابقات المپیاد رویش، با استقبال پر شور دانشآموزان از مرحله آموزشگاهی با حضور بیش از ۷۰ هزار دانشآموز آغاز و برگزیدگان به مرحله منطقه و ناحیه راه یافتند و اکنون در مرحله استانی این دوره از رقابتها شاهد حضور نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ دانشآموز از تمام مقاطع و از سراسر استان فارس هستیم.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش فارس، در سال گذشته ۲۷ منطقه از استان در این المپیاد حضور داشتهاند که این آمار امسال به ۴۳ منطقه رسیده است و این امر بیانگر ظرفیت فضای مجازی و رشد و محبوبیت مسابقات رویش در بین دانشآموزان است.
وی ادامه داد: مهارتآموزی یکی از اولویتهای سند تحول بنیادین است که مهارت اجتماعی، مهارت ارتباطی و مهارت زندگی را در برمیگیرد و المپیاد بازیهای فکری و سرگرمی رویش به معنای واقعی توانسته این مهارتها در بین دانشآموزان نهادینه کند و ۴ ساحت از ۶ ساحت تربیتی را به نحو احسن عملیاتی میکند.
عسکری بیان کرد: المپیاد رویش و تلاش دستاندرکاران آن ثابت کرد که فضای مجازی تهدید نیست و میتواند یک فرصت بسیار عالی باشد تا با برنامهریزیهای مناسب، فضای مجازی را در خدمت علم و دانش قرار دهیم و در زیر اهداف سند تحول بنیادین فعالیتها را پیش ببریم.
ارسال دیدگاه