بررسی معایب و مزایای المپیاد بازی‌های فکری، سرگرمی رویش به صورت مجازی

شیراز (پانا) - المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش از ابتکارات سازمان دانش‌آموزی فارس است که هرساله با شور و هیجان خاصی از مرحله مدرسه آغاز و تا مرحله کشوری ادامه دارد. با شیوع کرونا در کشور از سال گذشته با تغییراتی که در روند اجرای این مسابقات ایجاد شد، به صورت مجازی تداوم یافت و امروز هفتمین دوره از مرحله استانی این المپیاد با حفظ شور و نشاط همیشگی بصورت آنلاین برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۹۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی معایب و مزایای المپیاد بازی‌های فکری، سرگرمی رویش به صورت مجازی

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در حاشیه برگزاری این دوره از رقابت‌ها در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: مسابقات حضوری نسبت به مجازی بسیار متفاوت است و ممکن است برخی از اهداف المپیاد به خوبی تحقق نیابد، زیرا که در مسابقات حضوری شرکت‌کنندگان به صورت رودر رو و در کنار یکدیگر با هم به رقابت می‌پردازند.

امید اسماعیلی افزود: هم اکنون موارد جدیدتر و اتفاقات بهتری افتاده است. به طور مثال دانش‌آموزان از خانه و بصورت مجازی در المپیاد شرکت می‌کنند و به نوعی راحت‌تر می‌توانند با هم به رقابت بپردازند و استرس کمتری را متحمل می‌شوند و زمان زیادی را در انتظار شروع مسابقه نمی‌گذرانند.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای مسابقات آنلاین برخلاف چیزی که تصور می‌شود سخت و پیچیده است؛ پشتیبانی، طرح‌ریزی و اطلاع‌رسانی در این دوره از مسابقات متفاوت بود و پیش از برگزاری مسابقات شرکت کنندگان مرحله استانی که بیش از یک هزار و 800 دانش‌آموز از سراسر استان فارس هستند در جلسات توجیهی با آموزش‌های لازم در خصوص نحوه برگزاری مسابقات آشنا شدند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه والدین در موقعیتی که مسابقات بصورت حضوری برگزار می‌شد مشتاق و پیگیر بودند گفت: اکنون هم والدین برای مهیا شدن شرایط مناسب مسابقه، در کنار فرزندانشان هستند و در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات کمک می‌کنند.
اسماعیلی در پاسخ به اینکه چرا در حالی‌که مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای این مسابقات به صورت حضوری برگزار شده است، مرحله استانی غیرحضوری است، گفت: در این مورد بحث اسکان و خوابگاه‌های دانش‌آموزان مناطق مختلف مطرح بوده است که با توجه به بسته بودن سامانه اردویی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه این امر را نمی‌داد و مجبور به برگزاری آنلاین مسابقات بودیم و البته برگزاری مسابقات به صورت آنلاین با ایجاد شرایط یکسان برای همه این امکانر را فراهم کرد تا همه دانش‌آموزان علاقمند از دورترین نقاط تا نزدیک ترین نقطه به مرکز استان در شرایط برابر در این رقابت‌ها شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار