با شعار شوراهای دانش‌آموزی، طلایه‌دار گام دوم انقلاب؛

مراسم نمادین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - مراسم نمادین استانی بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، فرماندار شهرستان و مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در آموزشگاه متوسطه دوم دخترانه شهید بهشتی ناحیه یک زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مراسم نمادین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در زنجان برگزار شد

جهانبخش مرادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در دنیای امروزی مبنای پیشرفت و توسعه هر کشور توجه به آموزش و پرورش است و بدون توجه به آموزش و پرورش و مخاطبان آن که شما دانش آموزان هستید، نمی توان توسعه‌ای را مورد هدف قرار داد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به اقتضای مأموریت خود در دو حوزه فعالیت دارد. اولی آموزش است که نیاز بشر را در سطوح مختلف جغرافیایی مرتفع می‌کند. دومی پرورش است، بدان معنا که زمینه‌ای فراهم می‌سازد تا دانش آموزان در فضاهای فرهنگی، ارزشی و تربیتی حاکم در جامعه رشد یابند و در نقش‌های اجتماعی خود موثر باشند.

مرادی با اشاره به نقش شورای دانش آموزی در حوزه پرورشی اظهار کرد: شورای دانش آموزی در 3 وجه اهمیت دارد. اول اینکه دانش آموزان حس خودباوری و تقویت اعتماد به نفس را می‌آموزند. دوم، دانش آموزان مسئولیت‌های جمعی را می‌پذیرند و سوم، دانش آموزان برای آمادگی جهت ایفای نقش‌های اجتماعی خود در جامعه پرورش می یابند.

وی با تاکید بر اهمیت شورای دانش آموزی در کنار سایر ارکان مدرسه در تصمیم گیری ها تصریح کرد: جامعه پویا جامعه ای است که نسل جوان تحلیل درستی از فضای پیرامون داشته باشد. دانش آموز باید تحلیل گری را بیاموزد و آموزه های خود را در پرورش جامعه به کار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار