مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

طرح نماد، نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان است

شهرری (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان است و در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد، نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان است

​​​​​محسن نوروزیان، مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک ری اظهار کرد: در طرح نماد معلمان، مشاوران، مدیران و معاونان، دانش‌آموزان و والدین آنها با شرکت در دوره‌های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند می‌شوند و پس از آن نیز دانش‌آموزان مورد غربالگری قرار خواهند گرفت. به این ترتیب که خود دانش آموز، والدین او و مسئولان مدرسه که بیشترین ارتباط با دانش‌آموز را دارد در این غربالگری شرکت کرده و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه پرسیده می‌شود، وضعیت کلی دانش‌آموزان مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح نماد، 8 دستگاه و نهاد شامل نهادهای حمایتی، آموزشی به کمک آموزش و پرورش می‌آیند، گفت: به عنوان مثال دانش‌آموزی که در ارزیابی‌ها در معرض فقر شناسایی شود برای دریافت کمک به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد ارجاع داده خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری عنوان کرد: در طرح نماد دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد، فضای مجازی و غیره ارزیابی خواهد شد.

دومین روز جلسه آموزشی طرح نماد ویژه مشاوران، معاونان و مدیران مدارس با حضور کارشناسان مشاوره و مسئولین آموزش و پرورش ناحیه یک ری در کانون فرهنگی هنری سمیه شهرری برگزار شد.

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار