مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش:

۲۰ هزار مدرسه در طرح ملی نماد شرکت دارند

قزوین (پانا) - مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت طرح نماد، محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش است که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ هزار مدرسه در طرح ملی نماد شرکت دارند

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش، روز پنجشنبه بیست و یکم بهمن ماه، در حاشیه افتتاح مرکز مشاوره ۱۵۷۰ قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح نماد زمینه ساز نظام مراقبتی کشور است، افزود: طرح نماد، محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش است که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش آموزان اجرا می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از پوشش برنامه ملی طرح نماد در ۲۰ هزار مدرسه خبر داد و گفت: تعداد دانش‌آموزان زیر پوشش این طرح، امسال از یک میلیون به ۵ میلیون نفر افزایش یافت.

وی اظهار کرد: این طرح برای ششمین سال برگزار شده و در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۵۸۷ مدرسه با یک میلیون دانش آموز زیر پوشش طرح بودند که امسال ۱۷۰ منطقه آموزشی با ۵ میلیون دانش آموز و ۲۰ هزار مدرسه زیر پوشش طرح نماد قرار دارد.

شکوهی با بیان اینکه باید از اصلی‌ترین جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی آینده استفاده کنیم و در سلامت روان و تربیت آینده سازان سهیم باشیم، افزود: این بدین معنی است که انجام این کار بزرگ، نیاز به حمایت و مساعدت همه دستگاه‌ها دارد.

این مسوول افزود: در طرح نماد، ۱۴ دستگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کنار هم قرار گرفته‌اند و می‌کوشند تا با ارائه خدمات مشاوره‌ای، مالی، قضایی، انتظامی یا هر نوع خدمات دیگری که نیاز باشد، در جهت کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور خط ملی ۱۵۷۰ راه اندازی شده است و در سال تحصیلی جاری به دانش آموزان خدمات ارائه می‌کند.

شکوهی اضافه کرد: در این مدت، برنامه ملی نماد در مناطقی که به صورت پایلوت اجرا شد با کمترین آسیب و اختلال مواجه بوده است و همچنین خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ با مدیریت آگاهانه در رابطه با مسائل و چالش‌های حوزه دانش‌آموزی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شد.

وی با تشریح برنامه‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: امسال بیش از ۷۵۰ مرکز و هسته مشاوره در سراسر کشور با بهره‌ گیری از نیروهای متخصص مشاور و روانشناس به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی به صورت رایگان برای دانش آموزان می‌پردازند.

شکوهی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حضور توأم با آرامش دانش‌آموزان در مدارس، انجام خواهیم داد، گفت: حضور دانش آموزان و خانواده‌ها در این مراکز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جهت دریافت خدمات‌ بلامانع است.

وی افزود: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می‌کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده ضروری است برای رفع مشکل به مراکز مشاوره مراجعه کند.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هم اکنون ۱۲ هزار و ۹۰۰ مشاور در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اکنون به ازای هر ۱۵ دانش‌آموز یک ساعت مشاوره در هفته انجام می شود، اعلام کرد: به عبارتی به ازای هر ۳۵۰ دانش‌آموز یک نیروی مشاور داریم که برای اجرای همین نظام جامع راهنمایی و مشاوره به ۳۰ هزار مشاور نیاز است.

خبرنگار :فاطمه پیری لرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار