گردشگری نوین ایرانی به همت دانش آموزان

تهران(پانا) - جشنواره مبلغین گردشگری مجازی به‌همت نمایندگان مجلس دانش آموزی استان یزد با هدف توسعه گردشگری در سراسر کشور آغاز به‌کار کرده است.

کد مطلب: ۱۲۰۸۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
گردشگری نوین ایرانی به همت دانش آموزان

دبیر جشنواره مبلغین گردشگری در استان تهران، عنوان کرد: این طرح مجازی پایه و مبنای اجرایی شدن توسعه گردشگری و دستیابی به شاخص های توسعه پایدار گردشگری است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هر سه به ویژه در حوضه گردشگری و فرهنگی؛ بخشی مهم و حائز اهمیت است. اگر بخواهیم فرهنگ و تمدن ایرانی را به نسل جوان کشور معرفی کنیم می بایست میراث گردشگری زنده ای داشته باشیم، تا بتوانیم با ارائه دادن راهکار های نوین برای جذب گردشگر، اشتغال زایی و مشارکت نسل جوان در تبلیغ و گسترش مناطق گردشگری در کشور گامی برداشته باشیم.

آرمیتا رزاقیان بیان کرد: جشنواره مبلغین گردشگری مجازی ارزش های گوناگونی دارد که مشارکت دانش آموزان در تبلیغ و گسترش مناطق گردشگری هر استان، حس رقابت و ایده های نوین در رسانه سازی مناطق گردشگری، جذب سرمایه و رونق اقتصادی مناطق فرهنگی از طریق نیروی جوان و رسانه از جمله‌ آنها است.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان باید فیلمی به مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه از آثار باستانی، بناهای تاریخی و فرهنگی، مناطق گردشگری و تفریحی و صنایع دستی شاخص شهر یا روستای منطقه را نمایش دهند.نحوه امتیاز دهی براساس نظر داوران جشنواره و تعداد بازدیدها از فیلم است.

پیامدهای این طرح اشتغال زایی، کمک به توسعه اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته، فروش صنایع دستی، ایجاد زیرساختهای گردشگری، همکاری دانش آموزان به معرفی مکانهای گردشگری و...است.

مسئولین اجرایی و مبدعان این طرح پریسا حسینی، نوشین فرودی، پارسا پورخردمند نمایندگان مجلس دانش آموزی کشوری در استان یزد هستند. این طرح در تمامی استان ها دبیری از نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور دارد و داوطلبین می توانند برای اطلاع بیشتر از جزئیات جشنواره با دبیر استان خود در ارتباط باشند.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس @mobaleghin_gardeshgari از درگاه اینستاگرام و تلگرام با رعایت شرایط و ضوابط اعلام شده تا تاریخ ۱۵ شهریور ماه ارائه کنند. به ۱۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره هدایایی در قالب کارت هدیه و یا بسته فرهنگی تقدیم خواهد شد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار