پیام تبریک معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مناسبت روز امور تربیتی

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان به مناسبت 8 اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مناسبت روز امور تربیتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، متن پیام «قدرت اله قاسمی» بدین شرح است:

هشتم اسفند یادآور شکل گیری نهاد فرهنگی و معنوی در متن دستگاه تعلیم و تربیت است که با تدبیر بلند دو شهید گرانقدر انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و با هنر و با درک عمیق و صحیح از وضعیت فرهنگی در کشور در راستای گسترش مفاهیم دینی و اخلاقی و پاسداری از حرمت ها و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی پای به عرصه وجود نهاد و از لحظه تولد تا به امروز عملکرد و وظایف متعدد و متنوعی را در راستای تربیت نسل فرداساز ایران اسلامی به عهده داشته است. در کارنامه پرشکوه امور تربیتی فرازهای ارزشمندی همچون ایستادگی و مقاومت در برابر گروهک های التقاطی و منافقین در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، همراهی و هدایت و راهبری نسل جوان در 8سال دفاع مقدس، فضاسازی برای دفاع از ارزش های اعتقادی و دینی، مقابله با توطئه های فرهنگی، تسهیل جریان تربیتی ایمانی و اعتقادی در محیط های آموزشی و پرورشی، ایجاد زمینه مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای هنری و فرهنگی دانش آموزان، کمک به نسل نوجوان در راه رسیدن به آرامش روانی و روحی و انتخاب مسیر درست شغلی و تحصیلی همچون ستاره های فروزان چشم نوازی می کند.

با توجه به دیرینه درخشان این نهاد فرهنگی و تربیتی می توان اذعان کرد که امور تربیتی همچون رودخانه ای زلال و پربرکت است که با جاری شدن در سرزمین اندیشه ها و باورها، ایمان، اعتقاد و تعهد را در ضمیر دانش آموزان بارور می سازد.

این نهاد مقدس اکنون با گذشت چهار دهه از عمر بابرکت آن و کسب تجارب ارزشمند و متنوع تلاش دارد تا با محور قرار دادن سند تحول بنیادین و با استفاده از شیوه های علمی بیش از پیش زمینه های تحقق آرمان های تعلیم و تربیت دینی را فراهم سازد و در این مسیر سخت نیازمند توجه مسئولین بویژه در حوزه های نیروی انسانی، ردیف های اعتباری و فضاهای پرورشی است.

اینجانب ضمن تبریک هشتم اسفندماه، سالروز تشکیل امور تربیتی و هفته تربیت و با تشکر از همه همکاران ارجمند، مدیران، معاونان، معلمان، مربیان و مشاوران که مسئولیت سنگینی را جهت تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه بر عهده دارند بصورت ویژه سپاسگزاری می کنم.

همچنین از مربیان باصفای پرورشی، از معاونان سخت کوش پرورشی، از مشاوران درد آشنای مدارس که با تلاش شبانه روزی خود از مرزهای اعتقادی و اخلاقی در جمع دانش آموزی پاسداری می کنند، تشکر می کنم.

امیدوارم با نگاه لطیف حضرت سبحان برکات الهی قرین تمامی تلاش ها و لحظات زندگی تان بوده و در تحکیم و تقویت جریان زلال تربیت دینی سهمی به مبارکی آفتاب داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار