با حضور معاون آموزش متوسطه شهر تهران و مدیر منطقه هفت؛

پایگاه مهارت آموزی در دبیرستان هاجر افتتاح شد

تهران( پانا)- این طرح با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای سطوح مهارتی دانش آموزان دوره اول متوسطه تدوین شده و فرصتی را برای دانش آموزان دوره اول فراهم میکند تا دانش آموزان علاوه بر کسب مهارت در رشته های متفاوت دید و نگاه مناسبی برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در دوره دوم متوسطه بدست آورند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه هفت شهر تهران ،شنبه هجدهم بهمن ماه مقارن با ایام مبارک دهه فجر ، افتتاح چهارپایگاه طرح مهارت آموزی با حضور پانته آ دری؛ معاون آموزش متوسطه شهر تهران، دواری مدیر منطقه هفت ، حق شناس معاون آموزش متوسطه منطقه هفت ، سمنانی کارشناس مسئول آموزش متوسطه ، وجمعی از مدیران مدارس ، مدرسین پودمانها ، نمایندگان انجمن اولیا ومربیان در دبیرستان هاجر (پایگاه کاروفن آوری پایگاه دختران) به صورت رسمی برگزار شد .

این طرح فرآیندی است که درحوزه مهارت آفرینی مدیریت و راهبری به نام طرح مهارت آموزی دانش آموزان دوره اول متوسطه ، بر مبنای حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری و فرهنگ و هنر در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن بسته های تحول آفرین انجام مى شود.

این طرح در قالب شش پودمان مهارتی در دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر است که دبیران مربوطه باشرکت در سه دوره کلاس هاى غیر حضوری مهارت ها را آموخته وبه صورت آنلاین به دانش آموزان آموزش داده می شود.

در این طرح که با شعار (هر دانش آموز -یک مهارت) از ابتدای سال تحصیلی در منطقه هفت شروع شد، دانش آموزان با یک مهارت براساس علاقه مندی وانتخاب پودمان آشنا می شوند، به این صورت که در پایه هفتم یک مهارت را آغاز می‌کنند و در پایه هشتم و نهم به صورت پیشرفته آن را ادامه می دهند تا جایی که در پایه نهم متناسب با رشته انتخابی خود توانایی انتخاب و ادامه در رشته های دوره دومرا به دست آورند. قابل ذکر است که در پایان هر دوره به دانش آموز گواهی مهارتی داده خواهد شد.

مهارت آموزی و توانمند سازی دانش آموزان راهکاری مطلوب برای اشتغال زایی و بازار کار خواهد بود. این طرح با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای سطوح مهارتی دانش آموزان دوره اول متوسطه تدوین شد. و فرصتی را برای دانش آموزان دوره اول فراهم میکند تا دانش آموزان علاوه بر کسب مهارت در رشته های متفاوت دید و نگاه مناسبی برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته در دوره دوم متوسطه بدست آورند.

دری پس از افتتاح وبازدید از پایگاه وتجهیزات کارگاه ها طی بیاناتی طرح فوق را در راستای اجرایی شدن به عنوان یکی از راهکارهایتحولی در نظام تعلیم وتربیت وایجاد زمینه های لازم برای آشنایی دانش آموزان با مهارت های فوق نامید.

دری با بیان اینکه فرایند مهارت آموزی به دانش آموز کمک می‌کند که مسیر آینده اش به درستی رقم زده شود. وانتخاب درستی در هدایتتحصیلی داشته باشد.از اهمیت زیادی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار