در دومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:
کسب مقام سوم توسط دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان
سمنان (پانا) - سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد الهام حیدری حیدر آبادی، دانشجوی دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان در دومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای، در بخش عکاسی، مقام سوم کشور را کسب کرد.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه این جشنواره ویژه کانون های فرهنگی فعال در دانشگاه فنی و حرفهای کشور برگزار و اختتامیه آن نیز با حضور مسئولان این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد، از درخشش یکی از دانشجویان فعال دانشکده فنی و حرفهای دختران سمنان در این جشنواره خبر داد.
رضا نقدی، اهداف جشنواره رویش را نهادینه سازی هویت کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون ها دانست و افزود: نظامهای آموزشی به این نتیجه رسیدهاند که بسیاری از آموزشهای رسمی نمیتواند انگیزه خلاقانه ایجاد کند و باید به آموزشهای غیررسمی توجه کرد. همچنین باید به سمت صنایع فرهنگی خلاق برویم تا از این طریق بخشی از مشکلات و معضلات فرهنگی کشور حل شود.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش نباید فقط به برنامههای رسمی اکتفا شود، گفت: توجه به برنامههای غیررسمی مبتنی بر درک واقعی نیازهای آموزشی، توانمندتر شدن دانشجویان و کیفیتر شدن ارتقاء آموزشی را به دنبال دارد.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، با اشاره به تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، بر توانمندی مدیریت های فرهنگی و حوزه های کارشناسی کانون ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه فنی و حرفهای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستانهای سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصتهای جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزههای مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال میکند.
نقدی با عنوان این مطلب که جشنواره «رویش» یکی از رویدادهای مهم فرهنگی دانشگاهی است که در آن توانمندیها، دستاوردها و استعدادهای نخبه کانونهای فرهنگی مورد شناسایی، معرفی و تجلیل قرار میگیرند، خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۶۴۱ اثر برای سامانه جشنواره ارسال شد که ۵۳۵ اثر به دانشجویان دختر و ۱۰۶ اثر به دانشجویان پسر تعلق داشت.
ارسال دیدگاه