رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر:

حکم طلاق در دهه فجر اجرا نمیگردد

اسلامشهر (پانا)-رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت: هیچ صیغه طلاقی در شهرستان اسلامشهر ودر ایام دهه فجر جاری نخواهد شد.

کد مطلب: ۷۱۱۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران رضا کمیلی‌مقدم در این رابطه اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در راستای تحکیم بنیان خانواده هیچ صیغه طلاقی از 12 تا 22 بهمن‌ماه در شهرستان اسلامشهر جاری نمی‌شود .

وی در ادامه افزود: بنا بر مصوبات آخرین جلسه کارگروه خانواده ستاد پیشگیری از وقوع جرائم شهرستان اسلامشهر، مقرر شد در راستای ایجاد انگیزه در بین زوجینی که با یکدیگر اختلاف دارند و استفاده از ظرفیت واحدهای مشاوره خانواده شهرستان و تلاش بیشتر برای ایجاد سازش، در ایام دهه مبارک فجر هیچ صیغه طلاقی در دفاتر ثبت طلاق این شهرستان منعقد نخواهد شد .

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با توجه به اهمیت تحکیم بنیان خانواده، در شهرستان اسلامشهر یک کارگروه ویژه در شورای پیشگیری از وقوع جرائم این شهرستان به پیگیری مسائل خانواده اختصاص‌یافته که تاکنون اقدامات مؤثری در جهت کاهش آمار طلاق صورت گرفته است .

کمیلی‌مقدم در بخش دیگری از سخان خود تأکید کرد: در راستای پیشگیری از وقوع طلاق و رفع مشکلات بین زوجین از اواخر سال 94 فقط پرونده زوجین متقاضی طلاق توافقی به مراکز مشاوره خانواده شهرستان برای پیگیری و انجام اقدامات کارشناسی ارجاع می‌شد .

وی افزود: با مصوبه کارگروه از اوایل سال 96 همه پرونده‌های متشکله در زمینه طلاق که به درخواست هر کدام از زوجین بوده به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده که در این زمینه بیش از 13 درصد از زوجین به زندگی بازگشتند .

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر بیان کرد: در طرحی دیگری در راستای کاهش آمار طلاق، کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج و ثبت عقد دائم در دفاتر اسناد رسمی تشکیل می‌شود که به‌موجب این مصوبه این طرح تمامی زوجین در آستانه ازدواج شهرستان اسلامشهر، قبل از ثبت واقعه ازدواج در کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، اما 10 ورود به زندگی مشترک می‌گردند .

کمیلی‌مقدم با اشاره به ثبت بالغ‌بر 300 ازدواج در ماه بهمن در سطح شهرستان اسلامشهر افزود: سرفصل این آموزش‌ها بنابر استاندارهای موجود و مصوب سازمان بهزیستی ارائه و توسط کارشناسان و متخصصان امر و اساتید مرکز بهداشت شهرستان این کلاس‌ها برگزار می‌شود که این طرح با دقت و ظرافت کیفیت خوبی در حال اجرا است .

وی تأکید کرد: بر اساس آخرین مصوبه این کارگروه و در راستای ایجاد انگیزه در زوجینی که با یکدیگر اختلافی دارند، با استفاده از ظرفیت واحدهای مشاوره خانواده شهرستان، تمامی زوجین متقاضی طلاق در طی مدت دهه فجر از خدمات مشاوره‌ای این مراکز به‌صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد .

کمیلی‌مقدم با اشاره به فعالیت 10 ماهه این نهاد در سال جاری بیان کرد: از مجموع یک هزار و 700 پرونده طلاق توافقی به درخواست زوج و زوجه که به مراکز مشاوره یا کلینیک‌های مددکاری اجتماعی شهرستان ارجاع شده، تعداد 807 پرونده طلاق توافقی با تلاش متولیان مراکز مشاوره به سرانجام رسیده و 22 درصد از این پرونده‌ها تا به امروز به مصالحه و بازگشت به زندگی منجر شده است .

وی با قدردانی از فعالیت‌های مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق در اسلامشهر، افزود: در سه ماهه سوم سال‌جاری از تعداد 64 پرونده ارجاع شده به مرکز مشاوره دانشگاه پیام نور این شهرستان، تعداد 25 درصد از پرونده‌های ارجاعی به مصالحه انجام‌شده و زوجین به زندگی عادی خود بازگشتند .

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام‌شده و به‌پاس گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، پرونده‌های مطرح که منجر به‌حکم جاری‌شدن صیغه واقعه طلاق شده‌اند، به‌منظور بهره‌گیری معنوی از این ایام و انجام آخرین اقدامات اصلاحی، به بعد از دهه فجر موکول شده و در طی این دهه هیچ صیغه طلاقی در شهرستان اسلامشهر جاری نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار