جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، سرگرم کردن دانش آموزان را با تفریحات سالم و آموزش مهارت های زندگی به آنان را عاملی بازدارنده در برابر آسیب های اجتماعی برشمرد.

کد مطلب: ۷۰۵۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، خدانظر دریکوند در این جلسه كه با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نمایندگان دستگاههای عضو این کمیته در سالن گروههای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش برگزارشد؛ افزود : اگر ما نتوانیم برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنیم و وقت آنها را با برنامه های مفید و سازنده پرکنیم ، ممکن است آنها گرایش به سمت آسیب ها پیدا کنندو باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد .

وی بر این نکته تاکید کرد که باید شادی ، نشاط و امید به آینده را به جوانان تزریق کردو آنها را به زندگی امیدوار کرد.

وي ادامه داد : آسیب های متعددی جوانان را تهدید می کندو تلاش می شود تا یاس و ناامیدی را به جوانان القا کنند و آنها را نسبت به آینده مایوس کنند و باید با این ترفند مقابله کرد.

دریکوند در ادامه به برگزاری 3کارگاه آموزشی برای دانش آموزان ، 3کارگاه آموزشی برای والدین و 2کارگاه آموزشی برای عوامل مدارس در هر آموزشگاه اشاره کرد و افزود : تلاش می شود تا مهارتهای لازم به دانش آموزان ،والدین و معلمان داده شود تا بتوانند با تعامل و همفکری مسیر آینده جوانان را ترسیم کنند .

وی به عدم تعامل موثر دستگاههای اجرایی با کمیته فرهنگی و پیشگیری هم اشاره کرد و افزود : این تعامل کمک خواهد کرد تا گزارش فعالیت دستگاههای مختلف به موقع انعکاس داده شود .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان هم به تعامل و هم افزایی دستگاههای مختلف اشاره کرد و افزود : این هم افزایی کمک خواهد کرد تا اهداف و برنامه ها به خوبی دنبال شود .

مجتبی بیرانوند به انعقاد تفاهم نامه شورای هماهنگی با صدا و سیما اشاره کردو گفت : 24برنامه رادیویی و 24برنامه تلویزیونی با محوریت آموزش و آگاهی بخشی تولید خواهد شد.

وی به راه اندازی اتاق محتوای پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی اشاره کرد و افزود : انتظار می رود دستگاههای عضو، تعامل و همراهی لازم را برای تولید محتواهای اثر بخش داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان هم گفت : در بحث توانمند سازی دانش آموزان آموزش و پرورش لرستان جزء 5 استان برتر کشور است که اقدامات موثری تاکنون انجام داده است . فرید بهرامی افزود : راه اندازی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر ، تنطیم برنامه بام پیمایی برای دانش آموزان ، اجرای طرح خانه و مدرسه و برگزاری جشنواره نوجوان سالم از جمله اقدامات آموزش و پرورش است .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد هم اعتیاد به مواد مخدر را پایه و اساس بسیاری از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت : توسعه نشاط اجتماعی می تواند گرایش به آسیب های اجتماعی را در جوانان و نوجوانان کاهش دهد .

زهرا نظری افزود : آموزش و پرورش در حوزه آموزش بسیار مطلوب عمل کرده و ضرورت دارد در حوزه فرهنگی هم سایر دستگاهها با برنامه ریزی درست ورود کنند .

وی به آمادگی شورای شهر برای نهادینه کردن توسعه نشاط اجتماعی اشاره و تاکید کرد : شورای شهر از تمام ظرفیت ها برای توسعه نشاط و شادمانی مردم به ویژه جوانان برای استفاده از این برنامه ها حمایت خواهد کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار