در ۵ سایت البرز صورت می‌گیرد؛

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست البرز اعلام داشت: برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی از تاریخ 19 دی ماه سال 1396 در ۵ سایت واقع در آبگیر، سد، رودخانه و آب‌بند استان البرز و با همکاری کارشناسان متخصص و پرنده‌ شناسان آغاز شد.

کد مطلب: ۷۰۱۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، سیدمهدی مصطفوی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اعلام داشت: برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی از تاریخ 19 دی ماه سال 1396 در ۵ سایت واقع در آبگیر، سد، رودخانه و آب‌بند استان البرز و با همکاری کارشناسان متخصص و پرنده‌شناسان آغاز شد.

مصطفوی با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان مهاجر در سطح جهان يك برنامه بلند مدت نظارت و پايش جمعيت پرندگان در فصل زمستان با تاكيد بر تالاب‌ها و مناطق تجمع پرندگان آبی زمستان گذران می باشد افزود: این برنامه در استان البرز نیز همزمان با سایر کشورهای جهان انجام می‌گیرد. نتایج این گونه سرشماری‌ها به توصيف و تشريح تغييرات حاصله در تعداد و پراكنش جمعيت‌های پرندگان مهاجر آبی پرداخته و نهایتاَ به مدیریت زیست بوم کمک می‌نماید.

مصطفوی در پايان اشاره نمو: با توجه به حساسيت موضوع وجود يا عدم وجود بيماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، احتمال وجود اين بیماری نیز با اولویت در دستور کار سرشماران قرار دارد. از عموم علاقمندان به حیات وحش تقاضا می‌شود چنانچه اطلاعی از محل های تجمع پرندگان آبزی یا احتمال برخورد با پرنده آبزی تلف شده دارند با شماره ۰۲۶۳۲۲۱۸۳۹۰ تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار