امام جمعه اردبیل:

بزرگترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی به میدان آمدن خودجوش ملت در مواقع بحرانی است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی به میدان آمدن خودجوش ملت در بحران است و آمریکا از همین عصبانی است و ما به آنها می گوییم شما بازهم ملت ایران را نشناختید تا این ملت در صحنه است هرچه تلاش می کنید، به جایی نخواهد رسید.

کد مطلب: ۷۰۰۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: حمایت صریح کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان از اغتشاش، کاملا به وضوح عقبه اصل آشوب را مشخص کرد، در چنین حالتی ملت ما با بصیرت تمام وارد میدان شدند و دندان طمع دشمن را کشیدند .
وی ادامه داد: ما دشمنان بسیار غدار و زخم خورده داریم که با تمام توان در انتظار فرصت نشسته اند تا مطالبات قانونی را وسیله نفوذ قرار دهند، هم در سال 88 و هم در حوادث اخیر آنها وارد شده و سکاندار میدان شدند .

امام جمعه اردبیل با اشاره به ناآرامی های اخیر گفت: اعتراض به نوع مدیریت یا به وضع معیشت، حق مردم و مایه پیشرفت کشور است و نظام باید از آن به عنوان یک فرصت استقبال کند، خیرخواهی برای والی مسلمین وظیفه تمام آحاد ملت است، در چنین حقی نیت، اصلاح کشور و پیشرفت است نه تخریب و هتک.

عاملی بیان کرد : اما کسانی که با ساختارشکنی و هتاکی مطالبه اقتصادی را به امنیتی تبدیل می کنند، باعث می شوند راه برای مطالبه اقتصادی قانونی بسته شود در حالی که این راه قانونی حق ملت است و باید برای همیشه باز باشد .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حادثه اخیر در عین اینکه ضایعه بود اما از چند جهت فرصت هم هست؛ اول اینکه مسئولان فهمیدند که ملت ما آنها را در نظارت خود دارند و با آنها شوخی یا عقد اخوت ندارند و اگر در شأن ملت کار نکنند، ملت عملا آنها را استیضاح می کند. دوم اینکه جناح های سیاسی فهمیدند که باید سر منافع ملی تمرکز کنند و با رقابت های کودکانه آب در آسیاب دشمن نریزند و به فکر انتقام گیری سیاسی نباشند و سوم اینکه دشمنان ما در این چند روزی که در آستانه 22 بهمن است مرتکب اشتباهی بزرگ شدند، آنها غرور ایرانی جماعت را شکستند و به همین جهت 22 بهمن امسال طوفانی خواهد بود .
عاملی گفت: ملت ما برای غرور مقدس خود بسیار حساس است و با خدشه دشمن در آن عرصه روح حماسی در ملت ما فوران می کند. این ملت روی هرچه معامله کند، روی شرف و عزت خود معامله نمی کند و امان نامه ذلت و سازش را امضاء نمی کند .
وی اضافه کرد: ما در 22 بهمن شادی و جشن ترامپ و جلادان منافق را که 17 هزار نفر را در ایران ترور کرده اند و شادی شاهزاده عیّاش سعودی، سیا، موساد و... را به ماتم تبدیل خواهیم کرد .
امام جمعه اردبیل افزود: در این حادثه کاملا روشن شد که دنیا در آتش تبعیض می سوزد و با حق ویژه اداره می شود و انسان ها درجه بندی شده اند، عربستان هر روز در یمن دهها انسان بی گناه اعم از زن و بچه را می کشد و یک نسل کشی وحشتناک به راه انداخته است اما آمریکا و اروپا به جای آن ایران را محکوم می کند، تازه انتظار دارند که مردم دنیا به محکوم کردن یا تایید کردن آن وقعی بگذراند .
عاملی همچنین گفت: قسمت بسیار جالب این حادثه، سخنرانی ترامپ و نتانیاهو و دفاع آنها از حقوق انسانی و آزادی ملت ایران بود، ترامپ مدعی حقوقی برای ایرانی ها شده که خودش آن حقوق را ضایع کرده است، حصار ظالمانه ای که به تعبیر اوباما در تاریخ بی نظیر است موجب بسیاری از نابسامانی های اقتصادی این ملت است .
وی ادامه داد: او اگر واقعا دلش به حالت ملت ایران می سوزد اموال بلوکه شده ایرن در اروپا و آمریکا را آزاد کند و اجازه انتقال پول نفت به داخل کشور را بدهد، همه اینها طبق پیمان برجام، حق مسلم ایران است و خود آمریکا ذیل این پیمان را امضاکرده است .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین از اهالی استان به جهت راهپیمائی عظیم و با شکوه دیروز و هم به جهت مدیریت بسیار خوب خود اهالی استان در حادثه اخیر و نیروهای امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و اعضای شورای تأمین که کاملا در خدمت اهالی قرارگرفتند تشکر کرد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین با اشاره به سالگرد راهپیمایی اهالی روستای نیارق اردبیل در سال 57 افزود: روستای نیارق اردبیل در کل ایران امتیاز خاصی دارد این روستا در مبارزه با رژیم طاغوت در 18 دی قیام کرد و 7 شهید تقدیم عزت ملت ایران نمود و در ایران چنین امتیازی برای هیچ روستایی ثابت نیست، این روستا در دفاع مقدس نیز 20 شهید تقدیم کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار