رقابت بیش از 64 هزار دانش آموز و فرهنگی و دانشجو معلمان استان فارس در پرسش مهر امسال

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به نمایه مسابقات و سهمیه هر منطقه در تحویل آثار پرسش مهر ریاست جمهوری پیش بینی می شود امسال در مجموع تعداد 64 هزار دانش آموز، همکار فرهنگی، دانشجو معلمان و تعداد 285 هزار نفر از اولیاء در استان فارس در مرحله آموزشگاهی پرسش مهر ریاست جمهوری استان فارس شرکت کنند.

کد مطلب: ۶۹۸۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس،جعفر صادقی با بیان اینکه جشنواره پرسش مهر ویژه دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجو معلمان و اولیاء دانش آموزان است، تصریح کرد: شرکت کنندگان در رشته های شعر، داستان نویسی ، مقاله پژوهشی، سخنوری وبلاگ، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، نمایشنامه نویسی و سرود همگانی به تفکیک جنسیت ، دوره تحصیلی و مدرک تحصیلی با هم به رقابت می پردازند .

وی افزود: همکاران فرهنگی و اولیا در رشته سرود همگانی و سخنوری نمی توانند شرکت کنند، نمایشنامه نویسی ویژه فرهنگیان می باشد و اولیا نیز فقط در رشته دلنوشته به رییس جمهور می توانند شرکت کنند .

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: پس از بازبینی و داوری مرحله استانی، تعداد 124 اثر به مرحله بازبینی کشوری ارسال خواهد شد .

صادقی با اشاره به اینکه مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری هر ساله با آغاز سال تحصیلی و با سوال رییس جمهور از دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجو معلمان و اولیاءآغاز می شود، اظهار داشت: این مسابقات شامل چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری است که دانش آموزان ابتدایی تا سطح منطقه، متوسطه اول تا سطح استان، متوسطه دوم و فرهنگیان، دانشجو معلمان و اولیاء تا سطح کشوری به رقابت با هم خواهند پرداخت .

دکتر حسن روحانی امسال با توجه به نیاز جامعه جهانی به گفت و گو موضوع هجدهمین پرسش مهر را " چگونه باید در مدرسه، تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم" تعیین کرد.

در سال تحصیلی گذشته ، استان فارس در هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری چهار مقام اولی، دو مقام دومی، سه مقام سومی و دو مقام چهارمی در مرحله کشوری به دست آورد .

ر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار