سرپرست تعزیه خوانی حسینیه موسی بن جعفر (ع):

تعزیه‌خوانی یک نمایش آیینی کهن است

تهران (پانا) - سرپرست تعزیه‌خوانی حسینیه موسی بن جعفر (ع)، تعزیه‌خوانی را یک هنر و نمایش آیینی عنوان کرد که سالها در دهه محرم به منظور عزاداری اباعبدالله حسین (ع) و اهل بیت ایشان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۸۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تعزیه‌خوانی یک نمایش آیینی کهن است

ابوالفضل حضوری سرپرست تعزیه خوانی حسینیه موسی ابن جعفر ( ع ) در گفت‌و‌گو  صمیمانه و کوتاه با پانا ضمن تسلیت به مناسبت تاسوعای حسینی بیان کرد: تعزیه خوانی همواره یکی از هنر‌های آیینی به منظور یادبود و بزرگداشت واقعه عاشورا و شهدای ۷۲ تن کربلا است. 

وی در ادامه گفت: هیأت موسی ابن جعفر ( ع ) سال ۱۳۴۲ توسط غلامعلی جهانگیری تاسیس شد و اکنون سرپرستی هیأت بر عهده داوود جهانگیری است که از همان سال ۴۲ مراسم تعزیه خوانی در حسینیه برگزار می‌شد. 

سرپرست تعزیه خوانی حسینیه موسی ابن جعفر ( ع ) عنوان کرد: این نمایش مذهبی و سنتی با همکاری و همراهی گروهی از هنرمندان، تعزیه خوانان و گروه موسیقی اجرا می‌شود.

وی در خصوص شخصیت‌ها و نقش‌های فعال در مراسم تعزیه گفت: شبیه خوانان یا به اصطلاح تعزیه خوانان در نمایش به دودسته اولیاخوان و اشقیا‌خوان تقسیم می شوند.اولیاخوانان که نقش یاران و همراهان امام حسین ( ع ) را ایفا می‌کنند که به آنان انبیا‌خوان نیز گفته می‌شود و در مقابل اشقیاخوانان و ظلم ستیزان قرار می‌گیرند.

خبرنگار : مهلا غلامحسینی عکاس : مهلا غلامحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار