معاون سواد آموزی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران :

سوادآموزی در کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری برداشته است

تهران (پانا)-معاون سواد آموزی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: سوادآموزی نیازمند عزم استانی و ملی است و استفاده از ظرفیت و پتانسیل تمامی دستگاهها در جهت جذب و شناسایی افراد بیسواد و كم سواد را می طلبد.

کد مطلب: ۶۹۶۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران شهریاری ، در سخنانی ضمن تبریك هفته سواد آموزی گفت: سواد آموزی یكی از ابزار محقق ساختن آرمانها و مقاصد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه است و هر تلاشی در این زمینه گامی موثر در رسیدن به توسعه پایدار كشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه سواد آموزی اقدام به آموزشهای پایدار و با كیفیت نموده ، تاکید کرد: آموزش مهارتهای زندگی، مهارتهای حقوق شهروندی و خانواده، سبك زندگی، مهارتهای دینی،اخلاقی ،اعتقادی، مهارتهای بهداشتی و سلامتی خصوصا در مراكز یادگیری محلی توانسته در جهت توانمندی افراد و كاهش آسیب های اجتماعی قدمهای موثری بگذارد .

شهریاری ادامه داد: علی رغم تشویقهای مالی و تلاشهای فراوان هنوز تعداد زیادی بیسواد و كم سواد در جامعه وجود دارد كه تمایلی به باسواد شدن ندارند تا بتوان در جذب و آموزش آنها اقدام نمود که این خود نیازمند یک برنامه جدی است.

این مقام مسئول با تاکید بر سخنان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)ومسئولین تصریح کرد: سوادآموزی نیازمند عزم استانی و ملی است و استفاده از ظرفیت و پتانسیل تمامی دستگاهها در جهت جذب و شناسایی افراد بیسواد و كم سواد را می طلبد.

معاون سواد آموزی اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه ایجاد یك فضای اجتماعی تقویت كننده ،انگیزه و مطالبه گر از بیسوادان برای یادگیری و از باسوادان برای درك ضرورت پذیرش و مسئولیت اجتماعی بهترین ابزار برای دست یافتن به این مهم است، خاطرنشان کرد: موضوع سواد آموزی از جمله سیاست های عملیاتی است كه باید به صورت ویژه برنامه های استراتژیك مورد توجه همه دستگاهها واقع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار