نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

تهدید کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل توسط آمریکا آخرین تحفه دموکراسی غربی است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تهدید رای دهندگان مخالف انتقال مرکزیت رژیم صهیونیستی به قدس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط آمریکا آخرین تحفه دموکراسی غربی است.

کد مطلب: ۶۹۵۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل تهدید کرد که اسامی کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دهند ثبت و به حساب آنها می رسد و ترامپ نیز تهدید کرد که حمایت های مالی از این کشور ها قطع می کند .
وی اظهار کرد:با این حساب دنیا به طرف دیکتاتوری مطلق حرکت می کند و دیگر هیچ کشور و هیچ دولت و ملتی آزاد نیست و مفهوم آزادی و دموکراسی توسط آمریکا دفن و برای آن فاتحه خوانده شده و بر روی سنگ قبر آن نوشته شده 'زمان آزادی ملت ها گذشت؛ زمان، زمان بردگی کل دنیا در برابر آمریکاست '
وی گفت: این اقدام وقیحانه آمریکا اولین بدعت خطرناک در تاریخ سازمان ملل است و جا دارد با این جنایت در کل دنیا عزای عمومی اعلام شود اما دنیا مثل قبرستان خاموش است .
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در 40 سال اخیر تمام رؤسای جمهور آمریکا درصدد اجرای نقشه جدید خاورمیانه هستند و آنها به خاطر انرژی و امنیت اسرائیل به اوضاع خاورمیانه حساس هستند .
عاملی گفت:در نقشه جدید چند امر لحاظ شده اول تجزیه منطقه، دوم نا امنی دائمی و سومین هدف حفاظت از حکومت های دست نشانده و مزدور است .
وی ادامه داد: آنها در این اواخر دیده اند رژیم آل سعود در لبه سقوط است و لذا دستور تغییر روش به آنها داده اند و این تغییر بر دو بخش فاصله گرفتن از وهابیت و لیبرالیته کردن عربستان و سرزمین وحی است که خود اهانت بزرگی به مکه و مدینه و کل مسلمان ها و اهانت به اسلام است .
امام جمعه اردبیل اظهار کرد: اقدامات اخیر بن سلمان همه در این راستاست و آنها حتی در برابر اجرای مسابقه ملکه زیبایی در عربستان و کشف حجاب و ایجاد سواحل اختلاط اعلام آمادگی کردند و با خوانندگی زنان خواننده در تلویزیون رسمی عربستان کار خود را شروع کردند .
عاملی در ادامه گفت: عربستان با این اقدامات مکانت دینی و معنوی خود را از دست داده و دیگر صلاحیت امیر حج شدن را ندارد و کشورهای اسلامی باید در این خصوص اقدام کنند .
امام جمعه اردبیل بیان کرد :از همه مهمتر وقوع این خلاف های بیّن شرع در برابر چشمان مفتیان وهابی و حمایت آنها از این کارهای خلاف شرع است و از این اتفاق شوم معلوم می شود که مفتیان سعودی نه اهل سنت بلکه اهل هوی و هوس و اهل دنیا و ربات هستند و این بدترین ضربه به پیکره سست وهابیت در دنیاست .
وی بااشاره به سالروز ولادت حضرت عیسی گفت:این سالروز را به عالم مسیحیت تبریک می گوییم و به حضرت عیسی تسلیت! تسلیت از اینکه 70 سال است با دستور مسیحی ها در قدس خون ریخته می شود
امام جمعه اردبیل افزود:تسلیت از اینکه یمن با دستور مسیحی ها بمباران می شود و امروز به هزارمین روز خود وارد می شود. جنگ مظلومانه ای که تا حال در آن 60 هزار نفر از جمله زن و کودک جان خود را از دست داده اند .
وی ادامه داد: تسلیت از اینکه بدترین محاصره های اقتصادی توسط مسیحی ها بر دولت ها و ملت ها تحمیل می شود و از این طریق بدترین جنایت ها درست شده است .
عاملی بیان کرد: تسلیت به خاطر محاصره یمن، محاصره 2 میلیون انسان به مدت یازده سال در غزه، تسلیت به خاطر هولوکاست های واقعی در عالم اسلام، تسلیت به خاطر 8 سال جنگ ظالمانه ای که توسط مسیحی ها به ایران اسلامی تحمیل شد و تسلیت به خاطر دخالت های نظامی آمریکا در دنیا از آن جمله است .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه ها از مردم استان به خاطر اهدای 18 میلیارد ریال به صورت نقد و غیر نقدی به زلزله زدگان غرب کشور تشکر کرد و گفت: این کمک ها نشان از حس میهن دوستی و انسان دوستی مردم متدین استان اردبیل است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار