امام جمعه اردبیل:

ظلم بزرگی است اگر علی(ع) را به دنیا معرفی نکنیم

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: این ظلم بزرگی است اگر علی(ع) را به دنیا معرفی نکنیم زیرا هر شخصیتی در طول تاریخ قابل تکرار است غیر از شخصیت والای امیرالمومنین(ع) که متعلق به تمامی بشریت است.

کد مطلب: ۶۹۰۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، آیت‌الله سید حسن عاملی در کنفرانس بین‌المللی نهج‌البلاغه که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد اظهار کرد: این ظلم بزرگی است اگر علی(ع) را به دنیا معرفی نکنیم زیرا هر شخصیتی در طول تاریخ قابل تکرار است غیر از شخصیت والای امیرالمومنین(ع) که متعلق به تمامی بشریت است .

وی گفت: شعارهای نهج‌البلاغه شعارهایی جهانی است و ما وظیفه داریم از این اثر فاخر جهانی به نحو احسن مراقبت کنیم و آن را در مجامع اندیشه‌ورزی بین‌المللی ارایه کنیم .

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این وظیفه ما است که کاری کنیم تا دنیا با نهج‌البلاغه آشنا شود زیرا حضرت علی (ع ) شخصیتی جهانی بوده است و کوتاهی در این زمینه قابل بخشش نخواهد بود .

عاملی اضافه کرد: قدم بسیار مهم بعدی ما در این زمینه آشناسازی نسل‌های آینده با کلام مولا علی(ع) است که وظیفه بسیار خطیر و مهمی است که نیازمند برنامه‌ریزی همراه با تدبیر و آینده‌نگری است .

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه استخدام کلمات در نهج‌البلاغه متحیر کننده است افزود: علم نهج‌البلاغه علمی مدرسه‌ای نبوده است و این نشان دهنده معرفت و غایت علم امامت است که در کلام مولا علی(ع) تجلی پیدا کرده است .

وی بیان کرد: لازم است مسؤولان امر برنامه‌ریزی‌های لازم برای آشنا کردن مردم دنیا با اندیشه‌های ناب و الهی امیر‌المومنین را انجام دهند زیرا در وضعیت کنونی و انحطاط اخلاقی که دنیا با آن دست به گریبان است مردم تشنه معرفت‌های نهج‌البلاغه خواهند بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار