مدیر کل آموزش و پرورش زنجان:

معلمان در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان،در مدرسه شهید فلاحی آمادگاه گفت: معلمین با نقش آفرینی و الگو قرار دادن خود نقش اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خشونت در جامعه ایفا می کنند.

کد مطلب: ۶۸۹۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن حضور در جمع مدیران مدارس ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: دو نعمت برای انسان بسیار ارزشمند است؛ یکی تندرستی ودیگری امنیت .
تمجیدی ضمن تاکید بر نعمت امنیت گفت : اخیرا در زلزله کرمانشاه شاهد حضور فعال نیروهای نظامی بودیم واین عزیزان کمک شایانی به هم وطنان آسیب دیده در زمینه ی آرامش و امنیت انجام دادند.
وی ضمن تبریک هفته وحدت و الگو بودن پیامبر در جامعه اسلامی تاکید کرد: پیامبر در بین ما عزیز است و ما باید با الگو قرار دادن رفتارهای پیامبر سعی کنیم به وسیله ایفای نقش وانجام سیره پیامبر در بین دانش آموزان پیرو عملی آموزه های دینی باشیم.
تمجیدی ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی گفت : باید دانش‌آموزان را با سیره عملی پیامبر و ائمه آشنا کرد و آنان را برای آینده تربیت نمود.
وی ضمن تاکید بر نکات اخلاقی و علمی که در کتاب ها وجود دارند گفت : لازم است، معلمان عزیز کتاب بخوانند، کتاب خوب بخوانند و کتاب را خوب بخوانند و برای دانش آموزان مفید واقع شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان در ادامه اضافه کرد: اگر در مدارس اقدامی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نکنیم، جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد و دانش‌آموزان رفتارهای ما را می بینند، ما باید آموزگار محبت باشیم و باید با مدارا و رفتار نیک با دانش آموزان برخورد کنیم؛ چرا که دین اسلام و تمدن اسلامی با رفتارنیک پیامبراکرم (ص) گسترش یافته است.
تمجیدی ضمن تاکید برالگو بودن و تاثیر رفتار معلمان گفت: دانش آموزان دوره‌ی ابتدایی معلم را علم مطلق دانسته و تک‌تک رفتارهای او را رصد می کنند و مورد تقلید قرار می‌دهند،بنابراین شایسته است اخلاق و رفتار خودمان را مورد مداقّه قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار