معاون وزیر آموزش و پرورش:

سرمایه آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی ، اعتماد مردم است

معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش گفت: سرمایه ی ما در مدارس غیردولتی ، اعتماد مردم است و زمانی این اعتماد ایجاد می شود که نظارت بر مدارس باعث شود که مدیر مدرسه تحلیل روزانه و نمودار پیشرفت روزانه و ماهانه برای مدرسه خود داشته باشد.

کد مطلب: ۶۸۸۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر ، مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش درگردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق و شورای موسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان بوشهر اظهار داشت: سرمایه ی ما در مدارس غیردولتی ، اعتماد مردم است و زمانی این اعتماد ایجاد می شود که نظارت بر مدارس باعث شود که مدیر مدرسه تحلیل روزانه و نمودار پیشرفت روزانه و ماهانه برای مدرسه خود داشته باشد.

زینی وند گفت : با افزایش تعداد مدارس، بدون شک مدارس کیفیت بالاتری خواهند داشت پس وجود مدارس غیردولتی یک نعمت است که بدون بار مالی افزایش تعداد مدارس را داشته است.

معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش تاکید نمود : افزایش سهم دانش آموزان غیردولتی نسبت سهم دانش آموزان کل کشور طبق برنامه ششم توسعه باید به 15 درصد برسد.

زینی وند بیان کرد: رشد 3 درصدی دانش آموزان غیردولتی در استان بوشهر در جای خود خوب است ولی این استان ظرفیت هایی بیشتری دارد و سهم این استان باید بیشتر شود و نیاز است روسای شهرستان ها و مناطق در این امر، همت بیشتری داشته باشند.

زینی وند افزود: طبق مصوبه مجلس تنها صدور کننده مجوز پیش دبستانی آموزش و پرورش است و هیچ نهادی و سازمانی به جز آموزش و پرورش حق دادن مجوز پیش دبستانی را ندارد.

رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي و خانواده وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: گزینش نیروهای مدارس و مراکز غیردولتی با سرعت بیشتری اتفاق می افتد تا مدارس و مراکز غیردولتی با کمبود نیرو مواجه نشوند.

دکتر زینی وند گفت : در بسیاری از استانها موسسان مدارس غیر دولتی در تامین اجاره بهای فضاهای آموزشی خود با مشکل و کمبود منابع مالی مواجه هستند که برنامه حل این مشکل نیز در دستور کار سازمان است .

زینی وند تصریح نمود : با توجه به اینکه شرایط هر منطقه و استان متفاوت است یک الگو واحد برای سراسر کشور پاسخ گو نخواهد بود بر اساس ماده 15 و 16 مدارس غیر دولتی کار گروه های شهریه در استانها تشکیل می شود تا بر اساس مقتضیات هر منطقه و استان شهریه های مدارس غیر دولتی را مشخص کنند .

وی خاطر نشان کرد : ضمن اینکه ایجاد صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی کمک شایانی به حل برخی از مشکلات می نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار