مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی عنوان کرد:

نقش کمیته امداد درحل مشکلات اجتماعی وفرهنگی/450هزار حاشیه نشین درتبریز

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت:: بدون توجه به نقش کمیته امداد در عرصه فعالیت های اجتماعی مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه حل نخواهد شد.

کد مطلب: ۶۷۵۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد کلامی در آئین افتتاح نمایشگاه نمایشگاه هنر و ادبیات دینی مددجویان گفت: نمایشگاه آثار و توانمندی‌های هنری مددجویان تحت حمایت این نهاد با موضوع هنر و ادبیات دینی از 29 مهر تا 5 آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز دایر شده است.

وی بابیان اینکه آثار هنری مددجویان در رشته‌های خطاطی، نقاشی، سفال‌گری، منبت‌کاری، معرق‌کاری و سایر رشته‌های هنری در این نمایشگاه عرضه شده است، گفت: این نمایشگاه باهدف تعمیق باورهای دینی و ارتقای فرهنگ اسلامی ایرانی در بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

کلامی با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه نشان دهنده رویکرد و توجه کمیته امداد به موضوعات فرهنگی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم دغدغه فرهنگی دارند و فرمودند که امیدوارم روزی برسد کمیته امداد صرفا به کار فرهنگی بپردازد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه فقر ماهیت خود را عوض کرده و از فقر مادی به فقر فرهنگی تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: اعتیاد، طلاق و بزه های اجتماعی تولید فقر می کنند و مبارزه با این نوع فقر بسیار سخت تر از فقر مادی می باشد.

کلامی با تاکید به اینکه باید با پدیده فقر مبارزه فرهنگی کرد، گفت: بعد از رویکرد فرهنگی رویکرد دوم کمیته امداد اشتغال و توانمندسازی مددجویان است اما کمیته امداد فقط به عنوان کلینیک اجتماعی عمل می کند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال تنها راه مبارزه با فقر است، افزود: کمیته امداد تلاش می کند قرض الحسنه را به جای کمک های بلاعوض انجام دهد تا مددجویان با دریافت وام های قرض الحسنه اشتغال به خوداتکایی برسند.

وی بابیان اینکه کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با ایجاد 15 کانون فرهنگی موقت برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی در طول سال اجرا می‌کند، افزود: اجرای این برنامه‌ها به‌ویژه در ایام اوقات فراغت دانش آموزان تحت حمایت از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد است.

کلامی تعداد کانون‌های دائم فعال کمیته امداد استان آذربایجان شرقی را پنج مورد برشمرد و بیان کرد: این کانون‌ها در شهرستان‌های میانه، مراغه، اهر، مرند و تبریز فعال هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه نمایشگاه تولیدات هنری مددجویان ترکیبی از هنر، اشتغال و خودباوری است، تاکید کرد:کمیته امداد یک نهاد فرهنگی است که در راستای تعمیق باورهای دینی و ارتقای کرامت انسانی مددجویان نقش اساسی دارد.

کلامی با اشاره به وجود 450 هزار حاشیه نشین در تبریز افزود: مشکلات حاشیه نشینان این شهر که عمدتا مددجو هستند بدون هماهنگی با کمیته امداد حل نمی شود.

وی نقش فرهنگی کمیته امداد را در حل مشکلات اجتماعی پررنگ دانست و یادآور شد: بدون توجه به نقش کمیته امداد در عرصه فعالیت های اجتماعی مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه حل نخواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی بر لزوم حفظ کرامت انسانی و رشد ایمانی، معنوی و فرهنگی مددجویان تأکید کرد و افزود: صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات فرهنگی، ارتقاء باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی مددجویان تحت حمایت یکی از اهداف و سیاست‌های فرهنگی کمیته امداد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار