آموزش بیش از 2 هزار کارآموز در مراکز فنی وحرفه‌ای تربت جام

رئیس مرکز فنی و حرفه ای تربت جام گفت: مرکز فنی و حرفه ای تربت جام سالانه بیش از دو هزار و 500 کار آموز را آموزش می دهد تا با پرورش نیروی کار ماهر، نیاز بازار تامین شود.

کد مطلب: ۶۵۸۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل اسکندری در گفتگو با پانا خراسان رضوی گفت: مرکز فنی و حرفه ای تربت جام از سال 70، با یک تیم سیار آموزش کار آموزان را شروع کرده و باایجاد 9 کارگاه و 25 رشته سالانه بیش ازدوهزار و 500 کارآموز را آموزش می دهد تا با پرورش نیروی کار ماهر نیاز بازار تامین شود.

اسکندری افزود: این مرکز با ایجاد کارگاه های برق صنعتی و ساختمان، جوشکاری، اتومکانیک، تاسیسات، عمران، طراحی دوخت، هنرهای تضمینی، طلا و جواهرسازی، کارآموزان را آموزش و گواهی مهارت برای آنان صادر می کند.

وی ادامه داد: برای گسترش آموزش های فنی وحرفه ای در بخش خصوصی در قالب 25 آموزشگاه آزاد در رشته های مختلف از علاقه مندان ثبت نام به عمل می آید و کارآموزان مهارت های لازم را کسب می کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای تربت جام با اشاره به اهمیت آموزش روستائیان تصریح کرد: تیم سیار مرکز فنی و حرفه ای شهرستان تربت جام در راستای اقتصاد مقاومتی و آموزش روستاییان، به مناطق محروم و کم برخوردار از فضای آموزشی سفر وذآموزش های فنی و حرفه ای را برای آنان برگزار می کند تاشاهد اشتغال پایدار در روستا باشیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه جامعه نیازمند نیروی ماهر و متخصص و روستا فضای مناسب برای توسعه رشته های حرفه آموزی است، این مرکز با درخواست بسیاری از روستا مواجه می شود که رسیدگی به همه روستاها با یک تیم کافی نیست.

وی ابراز داشت: تمام کسانی که در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای ثبت نام می کنند برای دریافت گواهی مهارت باید در آزمون های ادواری این مراکز شرکت و در صورت کسب نمرات قبولی موفق به دریافت گواهی حرفه آموزی می شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای تربت جام یادآور شد: تنوع دوره های آموزشی در رشته های مشاغل خانگی، تولید، بازاریابی و فروش از ویژگی های این مرکز است که توانسته مخاطبان بسیاری را جلب کنند.

اسکندری بیان داشت: آموزش حرفه ای کشت گلخانه ای، برق کار ساختمان درجه یک و پرورش قارچ دکمه ای در برنامه آینده این مرکز قرار دارد که فضای فیزیکی آن آماده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار