معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:

جشنواره جابرابن حیان بزرگترین رویداد مقطع ابتدایی است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: جشنواره جابرابن حیان بزرگترین رویداد بنیادی ترین مقطع آموزش و پرورش یعنی مقطع ابتدایی است.

کد مطلب: ۶۵۶۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ابوالحسن حقیقی در نشست خبری ششمین جشنواره کشوری علمی پژوهشی جابر ابن حیان گفت: در چرخش های تحول افرین به دنبال این هستیم از دانش آموز منفعل به فرد فعال در محیط تربیتی و به روش های فعال گروهی و خلاق برسیم.
حقیقی در ادامه افزود: جشنواره جابر بن حیان کار گروهی است 194 پروژه در این جشنواره از سراسر کشور شرکت کردند که توسط تیم های سه نفره و 4 نفره ارائه شده اند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل خراسان رضوی گفت: در این جشنواره به دنبال این هستیم که به رفاقت های جمعی و از نگاهی جزئی نگر به نگاه اینده نگر و کل نگرانه برسیم.
وی گفت: از 194 پروژه از سی و دو استان نشان دهنده دغدغه های اتیه سازان کشور برای بهبود شرایط منطقه انها است.
حقیقی گفت: از این تعداد پروز] حاضر در جشنواره در مبحث زیست محیطی 22 درصد، پزشکی 19 درصد، انرژی 12 درصد، ریاضی 4 درصد، نرم افزار 2 درصد و سایر موارد 41 درصد حضور خواهند داشت.
حقیقی افزود: امسال در سطح کل استان 586 هزار و 392 دانش اموز شرکت کردندو 412 هزار و 235 پروژه از 4هزار 500 اموزشگاه شرکت کرده اند و از این تعداد503 پروژه به مرحله استانی راه یافت.
وی درادامه افزود: از این تعداد125 پرژه طراحی و ساخت 73 ازمایش66 نمایش علمی و 61 طبقه بندی بوده است .
وی اظهار کرد: در این جشنواره نرافزار و سایتی تولید شده است که در روز افتتاح رونمایی می شود که تمام پروژ های در ان سایت ثبت می شود که از نرم افزار ابتکارات خراسان رضوی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار