بازدید بیش از 270 هزار نفر از اماکن دیدنی استان مرکزی

دبیر ستاداجرائی خدمات سفر استان مرکزی گفت: بیش از 270 هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون، از مراکز و محوطه های تاریخی، تفریحی، فرهنگی و موزه های استان بازدید کردند.

کد مطلب: ۴۷۸۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید محمد حسینی افزود: بیت امام خمینی(ره)، سنگ نگاره تیمره و قلعه سالار محتشم در خمین، سایت تاریخی ذلف آباد فراهان، آتشکده آتش کوه محلات، جاذبه های طبیعی سرچشمه و باغ های گل محلات، غاز نخجیر دلیجان، سراب های شازند و طبیعت تفرش بیشترین گردشگر را به خود جذب کرده اند.
وی ادامه داد: در این مدت گردشگران و مسافران نوروزی از موزه های حسن پور، مفاخر و چهارفصل اراک و موزه های مردم شناسی خمین، آشتیان، کمیجان و چهار سوق ساوه نیز بازدید کردند و با تاریخ کهن این استان آشنا شدند.
دبیر ستاداجرائی خدمات سفر استان مرکزی اظهار داشت: با آغاز سفرهای نوروزی 240 هزار نفر از گردشگران و مسافران از خدمات اقامتگاه های موقت و هتل های استان مرکزی بهره مند و از این تعداد 140 هزار نفر در اقامتگاه های موقت و بقیه در هتل ها، مهمانپذیر ها، خانه مسافرها، مدارس و باشگاه های فرهنگیان مستقر شدند.
حسینی با اشاره به طرح تشدید بازدیدهای نظارتی از موزه ها، اماکن و ابنیه های تاریخی در تعطیلات نوروزی، ابراز داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا کنون 87 بازدید نظارتی از رستوران ها، مراکز پذیرایی بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام شده است که یک مورد تذکر و یک مورد تشویق برای رعایت ضوابط و استاندارد های گردشگری، نرخ نامه، رعایت موارد بهداشتی و شئونات اسلامی ارائه شده است.
وی ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی تا کنون پنج میلیون و 273 هزار و 685 خودرو از محورهای مواصلاتی استان مرکزی تردد داشته اند که محور های اراک - شازند، آزادراه ساوه-تهران و اراک - قم جزء محورهای پرتردد این استان بوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار