مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل:

کتابخانه شیخ صفی اردبیل تخریب نمی شود

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه شیخ صفی اردبیل تخریب نمی شود.

کد مطلب: ۴۴۹۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل ، ربابه عزیزخانی افزود: این کتابخانه قدیمی ترین کتابخانه شهرستان اردبیل است که از سال 46 مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مسایلی در باره احتمال تخریب مطرح بود که با مخالفت اداره کل کتابخانه و میانجیگری خیرین از آن جلوگیری شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه شیخ صفی با قریب به 50 سال سابقه فعالیت فرهنگی به عنوان تاریخ این شهر قلمداد می شود و تخریب آن در واقع تخریب فرهنگ و تاریخ اردبیل است.

عزیزخانی ادامه داد : در این کتابخانه نمایشگاه های بزرگ فرهنگی برگزار شده و افرادی برجسته و موثری در این کتابخانه پرورش یافته اند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به تاثیر نامطلوب فضای مجازی بر روی مطالعه گفت: استفاده بی رویه از فضای مجازی بر میزان مطالعه در استان و کشور سایه انداخته و آن را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: فضای مجازی فرصت مطلوبی است که قبل از ورود به آن باید زمینه سازی های لازم صورت گیرد ، در غیر این صورت کتابخوانی را به حاشیه می کشاند.

عزیزخانی بیان کرد: مطالبی را که به صورت یکنواخت در کتاب ها می توان یافت در فضای مجازی به صورت پراکنده گسترده است.

وی وجود فضای مجازی را فرصت مناسبی برای برگزاری میزگردها عنوان کرد و افزود: نبود زمینه سازی های لازم برای ورود به فضای مجازی هم اکنون به آسیبی برای کتابخوانی تبدیل شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه به نبود امکانات دیجیتالی در کتابخانه های عمومی اردبیل برای جستجو و مطالعه کتاب ها و منابع موجود در کتابخانه های اردبیل اشاره کرد و تامین این تجهیزات را در گرو جذب اعتبار دانست.

عزیزخانی افزود: سامانه جستجو در این کتابخانه فعال است و برای اینکه افراد نام کتاب مورد درخواست خود را بیابند ، امکان اینترنتی فراهم شده است.

وی همچنین به اقدامات انجام گرفته در خصوص نگهداری از کتاب های خطی و گرانبهای قدیمی در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و از آفت زدایی این کتاب ها خبر داد.

عزیزخانی گفت: تمامی کتاب های قدیمی و خطی بعد از آفت زدایی اسکن شده و برای انتقال به نسل آینده نگهداری خواهند شد.

گفتنی است: استان اردبیل دارای 64 کتابخانه عمومی با بیش از 800 هزار عنوان کتاب و بیش از 42 هزار عضو فعال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار