احمدی:

پرونده هسته ای ایران بسته شود به پروتکل الحاقی عمل می کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود گزارش دو پهلو و پر شائبه آمانو اگر شورای حکام به بسته شدن پرونده هسته ای ایران رای دهند، ایران بر اساس برجام به پروتکل الحاقی عمل خواهد کرد.

کد مطلب: ۴۳۵۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، وحید احمدی در خصوص مکانیزم رای دهد شورای حکام به پرونده هسته ای ایران گفت: بر اساس روندی که تعریف شده است بعد از آنکه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی از فعالیت هسته ای ایران ارائه کرد باید اعضای شورای حکام به بسته شدن PMDرای دهند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به گزارش آمانو از فعالیت هسته ای ایران، اظهار داشت: به نظر می رسد برخی از ابعاد این گزارش مشکل جدی دارد و لازم می دانیم که جمهوری اسلامی ایران واکنش مناسبی نسبت به این مشکلات نشان دهد.

وی تاکید کرد: باید مانع ایجاد چنین شبهاتی در موضوع فعالیت هسته ای ایران شد. ما بر این باور هستیم که پرونده هسته ای ایران باید از لحاظ حقوقی و سیاسی خاتمه یابد.

احمدی در خصوص اجرایی شدن پروتکل الحاقی در صورت بسته شدن پرونده هسته ای ایران، به خانه ملت گفت: در صورتی که این پرونده با رای شورای حکام بسته شود ایران بر اساس تعهدی که در برجام به آن تاکید شده است پروتکل الحاقی را اجرایی خواهد کرد.

این نماینده با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند است، ادامه داد: اما اگر شورای حکام به بسته شدن PMDرای مثبت ندهند، اجرای برجام از سوی ایران انجام نخواهد شد و برنامه جامع اقدام مشترک با مشکل جدی روبه رو خواهد شد.

ایران فعالیت هسته ای خود را زیر نظر آژانس ادامه می دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه دار بودن روند نظارت آژانس بین المللی هسته ای بر فعالیت های ایران، اظهار داشت: ایران بنایی برای تجدید نظر در نوع ارتباط با آژانس را ندارد. تا زمانی که آنها حق ملت ایران را پایمال نکنند، به مقررات آژانس پایبند خواهیم بود و فعالیت های خود را تحت نظارت و دوربین های آژانس دنبال می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار