رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع رسانه های خوزستان:

فعالیت سیاسی آزاد است/با برهم زنندگان تجمعات قانونی برخورد قضایی شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت : اینکه یک عده بیایند جلسه ی سخنرانی را بهم بریزند کاری خلاف قانون است و حتما باید توسط مسئولین استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند .

کد مطلب: ۴۳۴۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، محمد حسین مقیمی در نشست خبری با نمایندگان رسانه های خوزستان با اشاره به اینکه دو انتخابات سرنوشت ساز را در پیش رو داریم ، اظهار کرد:
"حضور حداکثری مردم و آرامش " از اهدافی است که در این دو انتخابات دنبال می شود در عین حال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باید در امنیت کامل برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه طبق قانون فعالیت سیاسی در کشور ما آزاد است ، افزود: گروه ها ، احزاب و تشکل های سیاسی که از کمیسیون ماده ی 10 احزاب مجوز دارند در تمام کشور می توانند فعالیت کنند و هیچ محدودیتی برای برگزاری سمینار ، همایش و جلسات سخنرانی ندارند .

مقیمی با تاکید بر لزوم برقراری امنیت جلسات دارای مجوز ، بیان داشت : ما نباید اجازه دهیم عده ای جلسات دارای مجوز را به هم بریزند و هیچکس نباید به خود اجازه دهد خللی در برگزاری این جلسات ایجاد کند .

وی با اشاره به وقوع تنش در همایش روز دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: وقتی کمیسیون فرهنگی دانشگاه مجوز همایش و سخنرانی صادر می کند موظف است تا امنیت آن جلسه را نیز تامین کند و ما باید از احزاب قانونی شناسنامه دار حمایت کنیم .

مقیمی گفت: اینکه یک عده بیایند جلسه ی سخنرانی را بهم بریزند کاری خلاف قانون است و حتما باید توسط مسئولین استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند .

معاون سیاسی وزیر کشور ، قوانین حاکم بر تبلیغات در فضای مجازی را نیز مشابه قوانین فضای حقیقی دانست و تصریح کرد: تخلفاتی که کاندیداها مرتکب می شوند توسط مجریان و ناظرین بر انتخابات ثبت می شود و در تایید صلاحیت آنها موثر خواهد بود . وی در عین حال اظهار داشت که صحبت هایی که کاندیداها در قالب داوطلب های احتمالی انجام می دهند تبلیغاتی محسوب نمی شود .

وی گفت: در حال حاضر ما آمادگی این را داریم که یک سوم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و در این راستا مشغول تولید انبوه ماشین هایی هستیم که به تایید شورای نگهبان رسیده است .

مقیمی با اشاره به اینکه تدابیری که برای مناطق مختلف اندیشیده می شود با توجه به مقتضیات آن منطقه متفاوت است ، خاطر نشان کرد: نوع چالش ها ، نگرانی ها با توجه به شرایط محلی در سایر نقاط کشور متفاوت است و باید سعی شود تا این مسائل هنوز اجتماعی است و سیاسی نشده است ، با گفت و گو و بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسی ، حل شوند .

معاون وزیر کشور ، جو سیاسی کشور را به سمت انتخاباتی شدن توصیف کرد و گفت : تمامی احزاب ، گروه ها و فعالان سیاسی علاقمند به حضور در انتخابات هستند و اعلام کرده اند که در انتخابات شرکت می کنند که این نشان دهنده ی وجود شور و نشاط سیاسی در کشور است .

وی با اظهار اینکه نمی توان نتیجه ی انتخابات را پیش بینی کرد ، گفت : برای پی بردن به نتیجه ی انتخابات باید در انتظار صندوق های رای بود و امیدوار هستیم در این انتخابات حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را شاهد باشیم .

مقیمی با اشاره به اینکه رای اولی ها دانش آموز هستند ، اظهار داشت : برنامه ها و آموزش های سیاسی ما عمومی می باشد ولی آموزش و پرورش می تواند با بهره گیری از رسانه ها و صدا و سیما نقش مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برای دانش آموزان تبیین کند و اهمیت حضور رای اولی ها در انتخابات را برایشان تشریح کند .

وی درعین حال با اشاره به حضور 960 هزار نفر در هیات های اجرایی انتخابات افزود: توجه به مسائل حقوقی، حراست و نگهداری از اسناد، و آسیب شناسی انتخابات های گذشته از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار