استاندار مرکزی:

دستگاه های اجرایی مصوبه هیئت وزیران در واگذاری اختیارات را جدی بگیرند

خبرگزاری پانا: استاندار مرکزی گفت: دستگاه های اجرایی مصوبه شهریور ماه امسال هیئت وزیران در واگذاری اختیارات دستگاه های ملی به استان ها را جدی بگیرند و عملیاتی کنند.

کد مطلب: ۴۰۳۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمود زمانی قمی در جلسه شورای اداری استان مرکزی، افزود: در این مصوبه عنوان شده است که آن دسته از مأموریت ها و اختیارات دستگاه های ملی که مغایرت با قانون نداشته باشند با ارزیابی کارشناسی می توانند از طریق مکاتبه استانداری ها به حوزه های استانی منتقل شوند.

وی ادامه داد: تاکنون برخی از این اختیارات در بحث محیط زیست و وزارت کشور به استان ها واگذار شده که این مهم باید به بخش های دیگر نیز تعمیم یافته و قضیه تمرکز زدایی که سال ها است در کشور با وجود تلاش های متعدد اقبالی نداشته، به ثمر بنشیند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی از مناطق کم نظیر کشور با سابقه غنی فرهنگی و تاریخی است و منزلت ها و ظرفیت های این بخش باید با برنامه های بزرگ ملی شناسانده شود.

زمانی قمی بیان کرد: علاوه بر اینکه استان مرکزی یکی از قطب های بزرگ کشاورزی، قطب دوم صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است، 8000 هنرمند در 101 رشته صنایع دستی دارد و همواره در عرصه تولید و اقتصاد رتبه های یکم تا دهم کشور را از آن خود می کند.

و ی ابراز داشت: این خطه به لحاظ نیروی انسانی و لجستیک جنگ نقش کلیدی در دفاع مقدس داشته و امروز نیز باید ظرفیت های متعدد آن در حوزه جنگ نرم و به بار نشستن اهداف اقتصاد مقاومتی برجسته سازی شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: یکی از چالش های اساسی استان مرکزی در شرایط پساتحریم فعال بودن تنها 40 درصد ظرفیت تولیدی و صنعتی این استان است.

زمانی قمی گفت: مطالعات پایه و پیشنهادهای فعال سازی ظرفیت های راکد در استان جمع بندی شده و اکنون نیاز است که تصمیم سازان کلان کشور، برای ترمیم آسیب های این بخش تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار