کوتاه از حوادث فارس؛

كشف بیش از 192 كیلو تریاك و حشیش در فارس

خبرگزاری پانا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از كشف 192 كیلو و 200 گرم تریاك و حشیش طی 24 ساعت گذشته در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرهنگ محمد جعفر تولایی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مطلع شدند فردی قصد دارد مقادیری مواد مخدر را در سطح شهر شیراز توزیع نماید.
وی ادامه داد: بلافاصله در این رابطه اقدامات اطلاعاتی و پلیسی آغاز و مخفیگاه این فرد در یكی از محله های جنوبی شیراز شناسایی و مورد مراقبت قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به اینكه با هماهنگی مقام قضائی مأموران به محل مورد نظر مراجعه و در این راستا پنج نفر متهم را دستگیر كردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این افراد 58 كیلوگرم حشیش، یك قبضه سلاح گرم و 9 دستگاه تلفن همراه كشف و یك دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیكلت نیز توقیف شد.
سرهنگ تولایی ادامه داد: مأموران پاسگاه هرمود باغ شهرستان لارستان نیز هنگام گشت زنی در محور بستک - لارستان به یک دستگاه وانت بار مظنون شدند.
وی گفت: راننده خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار كرد كه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن 99 كیلوگرم حشیش و 10 كیلوگرم تریاك كشف و راننده خودرو دستگیر شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: همچنین مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید جنتی فر شهرستان خرم بید هنگام كنترل خودروهای عبوری، 23 كیلو و 200 گرم تریاك در بازرسی از دو دستگاه اتوبوس و همچنین دو كیلوگرم حشیش در بازرسی بدنی از یك مسافر اتوبوس كشف و در این راستا سه نفر متهم را دستگیر كردند.
سرهنگ تولایی در پایان تصریح كرد: شماره تلفن های 110 و 2184269 به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه خرید و فروش مواد مخدر می باشد.
سارقان به عنف در دام پلیس شیراز
با تلاش مأموران انتظامی شهرستان شیراز دو سارق به عنف دستگیر و مقادیر زیادی اموال مسروقه از آنها كشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در پی وقوع دو فقره سرقت از یك انبار لوازم ساختمانی و همچنین یك تعمیرگاه مكانیكی خودرو، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور كار مأموران قرار گرفت.
سرهنگ بهادر اسماعیلی بیان كرد: مأموران در تحقیقات اولیه به این نتیجه رسیدند كه هر دو فقره سرقت به یك شیوه صورت گرفته و سارقان با تهدید نگهبان های این اماكن به وسیله اسلحه، تعدادی از اموال را به سرقت برده اند.
وی تصریح كرد: تحقیقات پیرامون این موضوع ادامه داشت تا اینكه مأموران كلانتری "رحمت" شیراز مخفیگاه سارقان كه یك گاراژ بود را شناسایی و به محل مورد نظر اعزام شدند.
این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از این گاراژ یک عدد اره آهن بر، یک دسته آچار ستاره ای، یازده عدد ابزار و آچار، یک دستگاه سنگ فرز، دو دستگاه جوشکاری، چهار دستگاه انبر و کابل جوش، حدود ۳۰ متر کابل، یک دستگاه کولر گازی و دو دستگاه دریل مسروقه كشف شد .
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینكه در این راستا دو نفر سارق شناسایی و دستگیر شدند، افزود: شهروندان هشدارهای پلیسی پیرامون پیشگیری از وقوع انواع سرقت را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشكوك، هر چه سریعتر با پلیس تماس بگیرند.
دو خودرو و 380 هزار نخ سیگار قاچاق
با تلاش مأموران انتظامی شهرستان كوار و با انجام یك عملیات موفق، دو دستگاه خودرو پژو پارس، 380 هزار نخ سیگار قاچاق كشف كردند.
فرمانده انتظامی شهرستان " كوار" در این زمینه گفت: در پی كسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان با استفاده از چند دستگاه خودرو اقدام به قاچاق سیگار از شهرستان های جنوبی به شیراز می كنند، موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ "محمد عبادی نژاد" تصریح كرد: مأموران با ایجاد ایست وبازرسی مقطعی در یكی از ورودی های شهر، دو دستگاه خودرو پژو پارس را شناسایی و دستور ایست دادند.
وی ادامه داد: راننده خودروها بدون توجه به فرمان ایست مأموران متواری شده كه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز هر دو خودرو متوقف و در بازرسی از آنها 380 هزار نخ سیگار قاچاق كشف شد.
این مقام انتظامی گفت: در این رابطه هر دو نفر راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان كوار هشدار داد: مأموران انتظامی این شهرستان به شدت با قاچاقچیان كالا برخورد قانونی كرده و ضمن دستگیری آنها را به مرجع قضائی معرفی خواهند كرد.
كشف 44 تن برنج قاچاق در" مهر"
فرمانده انتظامی شهرستان "مهر" از توقیف 44 تن برنج خارجی قاچاق با ارزشی بالغ بر 500 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ مسعود ظهرابی گفت: ماموران یگان امداد و پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان دراجرای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق، به دو دستگاه تریلی حامل بار قاچاق که از جنوب کشور بار گیری شده بود مظنون و آنها را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این دستگاه تریلی ، 44 تن برنج خارجی قاچاق و فاقد مدارك قانونی کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینكه ارزش ریالی این محموله قاچاق بالغ بر 500 میلیون ریال برآورد شده است، افزود:در این خصوص دو نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده تشكیل شده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند .
کشف خودرو سرقتی كمتر از 24 ساعت در كازرون
ماموران انتظامی شهرستان كازرون یک دستگاه خودرو سرقتی را در كمتر از 24 ساعت کشف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان كازرون در این باره اظهار داشت: در پی وقوع سرقت خودرو سمند یکی از شهروندان در شهر قائمیه ، تحقیقات در خصوص این موضوع آغاز و در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ مهرداد مشوق گفت: ماموران انتظامی پاسگاه تنگ چوگان كمتر از 24 ساعت در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی در یکی از جاده های فرعی روستایی به یک دستگاه خودروی سمند که دارای مشخصات مشابهی با خودروی سرقتی داشت مشکوک می شوند و با بررسی بیشتر و استعلام سوابق آن مشخص می شود که این خودرو همان خودروی سرقتی می باشد .
این مقام انتظامی گفت : خودرو به منظور تحویل به مالباخته به مرکز پلیس منتقل و تلاش جهت دستگیری سارق ادامه دارد.
فرمانده انتظامی كازرون در پایان با اشاره به اجرای گشت‌های هدفمند پلیسی برای پیشگیری از وقوع سرقت و كشف سرقت‌های مختلف، خاطر نشان كرد: علت وقوع سرقت این خودرو را غفلت راننده آن به جهت روشن گذاشتن خودرو و ترك آن به قصد سوار كردن مسافر عنوان داشته و به شهروندان توصیه كرد: وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز نمایند و هنگام ترک خودرو مراقب اطراف خود باشند و آن را حتی برای لحظه ای به حالت روشن و بدون سرنشین رها نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار