محسنی اژه‌ای: اختیارات قابل تفویض به استان‌ها واگذار می‌شود

تهران (پانا) - رییس قوه قضاییه گفت: در راستای رفع مشکلات استان‌ها، هر اختیاری که قابل تفویض است به روسای دادگستری تفویض می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۰۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
محسنی اژه‌ای: اختیارات قابل تفویض به استان‌ها واگذار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز چهارشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری این استان افزود: مردم ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای این نظام و کشور سنگ‌تمام گذاشتند پس ما باید بیش از مردم برای آنها سنگ‌تمام بگذاریم.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات مردم در استان‌ها می‌طلبد تا مسوولان با هم همدلی و همراهی داشته باشند و هر مشکلی که در داخل استان قابل برطرف است نسبت به آن اقدام کنند و چنانچه نیاز به حمایت مرکز باشد اعلام نیاز و کمک کنند.

رییس قوه قضاییه به حل مشکل یکی از زندانیان این استان در خصوص ناتوانی در پرداخت تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: گاهی با یک پیگیری کوچک می‌توان مشکلات مردم را حل کرد.

محسنی اژه‌ای به مشکلاتی ناشی از مساله وقف در کشور اشاره کرد و گفت: از زمان دولت نهم تاکنون در هر سفر استانی که می‌روم هیچ استانی نیست که با مساله اوقاف درگیر نباشد و بحث‌های مفصلی در این خصوص وجود دارد که نیاز به تحقیق‌های شرعی، حقوقی و میدانی دارد و در همین راستا باید هر مساله که برای مردم تمامی نقاط کشور مشکل‌ساز شده است از سوی حکومت برطرف شود.

وی در ادامه بر ضرورت احصای تمامی ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکارهای رفع آن در هریک از استانهای کشور تاکید کرد و گفت: نخستین کاری که برای رشد و توسعه و رفع مشکلات هر استانی باید انجام داد اینکه است که تمامی ظرفیت‌ها و مشکلات آن منطقه احصاء و سپس برای رفع مشکلات راهکار ارائه داد و در همین راستا باید به اشتراک نظر رسید.

رییس دستگاه قضا افزود: اگر اختلاف‌نظر داشته باشیم نمی‌توان با قوانین و امکانات و اعتبارات موجود کار را جلو برد و در جا می‌زنیم و حتی در محورهایی عقبگرد هم می‌کنیم از همین رو باید هماهنگی و همراهی در استان‌‎ها بیش از پیش تقویت شود.

ضرورت پرهیز از بداخلاقی‌ها و مسال حاشیه‌ای

محسنی اژه‌ای با تاکید بر تقویت انسجام، وحدت، همدلی، همکاری و همفکری در کشور برای پیشبرد بهتر امور، تصریح کرد: در همین راستا می‌طلبد مسائل حاشیه‌ای را کنار بزنیم، از بداخلاقی‌ها دوری کنیم و امور کشور و نظام را به جلو ببریم و مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی به حادثه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی اشاره کرد و گفت: اگرچه خداوند امسال نعمت بزرگی را از ما گرفت اما اما چیز دیگری جای آن گذاشت و آن انسجام، وحدت، هوشیاری و دلسوزی همه مسوولان است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: هر دولتی که بر سر کار می‌آید ممکن است از نظر روش کار متفاوت عمل کند اما در اصول کاری تفاوتی ندارد و رییس جمهور منتخب نیز بارها تاکید کرده است که من ولایتمدار و ملتزم به قانون اساسی هستم و به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب پایبند هستم.

محسنی اژه‌ای افزود: دشمن باید بداند که سیاست کنونی نظام همان سیاست‌های درست قبلی است، هرچند باید هوشیاری خود را در قبال توطئه‌های دشمن حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: اگر عنایت پروردگار و تلاش مسوولان کشور و هوشیاری و بیداری مردم و خون پاک شهدا نبود پس از حادثه پرواز، کشور دچار تلاطم می‌شد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه انسجام و یکپارچگی کشور بیشتر هم شد.

رییس عدلیه به تلاش‌های دشمن برای آسیب‌زدن به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان مترصد بودند که برای ما ایجاد زحمت کنند هم به لحاظ مسائل امنیتی و محدودیت‌های اقتصادی و هم در حوزه مسائل اجتماعی و در این میان از جریان‌های ضدانقلاب کشور هم استفاده می‌کردند و داعش را تحریک کردند که به ناامنی در کشور اقدام کند اما عنایت پروردگار، دلسوزی مسوولان و هوشیاری مردم اجازه چنین کاری را به آنها نداد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی که در غزه گیر کرده و آنجا به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و بالاترین ضربات را در طول تاریخ ۷۰ ساله خود متحمل شده است، بیش از گذشته کینه نظام جمهوری اسلامی ایران را در دل داشت و درصدد بود تا تلافی این شکست‌ها را از ما بگیرد اما انتخابات در کشور ما به خوبی برگزار شد و هیچ مساله امنیتی خاصی که دشمن بخواهد روی آن مانور دهد پیش نیامد.

وی افزود: هرچند در زمان انتخابات مجلس در اسفند سال گذشته گروه‌هایی در داخل سخن از تحریم زدند اما امروز پشیمان و شرمنده در پیشگاه ملت عزیزمان هستند.

رییس دستگاه قضا همچنین از مهمان‌نوازی مردم استان چهارمحال و بختیاری و تلاش مسوولان و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در این سفر قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی و دومین سفر استانی خود روز چهارشنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم چهارمحال و بختیاری، دیدار با قشرهای مختلف مردمی و جوامع نخبگانی این استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رییس دستگاه قضا به این استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار