هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی شناخت و بهبود شاخصه‌های فرهنگی است

خبرگزاری پانا: سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند؛ هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی را شناخت و بهبود شاخصه‌های فرهنگی عنوان کرد.

کد مطلب: ۳۶۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهرداد نادری‌فر در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند، با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت است تا بتوانیم در مسائل فرهنگی کار کنیم، اظهار کرد: در جامعه امروز نقش نیروهای فرهنگی بسیار مهم است و این اهمیت تلاش، همفکری و هماهنگی بیشتر آنان را می‌طلبد.
وی بهبود شاخص‌های فرهنگی را از مهمترین و اساسی‌ترین وظایف این شورا در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: این شاخصه‌ها شامل میزان مطالعه، پایبندی به شعائر و وضعیت پوشش است که باعث حرکت به سمت اهداف موردنظر می‌شود.
نادری‌فر ساماندهی فعالیت‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی را از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در این بخش دانست و افزود: مهمترین اصل برای بالا بردن شاخص فرهنگی که باید در ابتدا توسط اعضا مورد توجه قرار گیرد، رعایت قوانین و مقررات است که باعث بالا رفتن شاخص فرهنگی و مذهبی جامعه می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از مسائلی که ما شاید به آن کمتر توجه کرده‌ایم در بحث عفاف و حجاب این است که شخصیت و افکار هر فرد در دوران کودکی و نوجوانی او شکل می‌گیرد و ما این دوران را نادیده می‌گیریم و همین امر باعث بروز مشکلات در بزرگسالی آنان می‌شود.
امام جمعه نهاوند گفت: باید در شورای فرهنگ عمومی به دنبال مشکلات و معضلاتی باشیم که به ما ضربه می‌زند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مغیثی با بیان اینکه وجود تکدی‌گری، اعتیاد به موادمخدر و آلودگی‌های صوتی را از جمله این مسائل برشمرد و اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز و قرآن و تلاوت قرآن در مساجد، اقامه نماز اول وقت و مبارزه با روزه‌خواری در ایام ماه مبارک رمضان از وظایفی است که باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار