امام جمعه شهرستان خمین:

تقویت اتحاد مردم و مسئولین، رشد تولید و پایبندی به ارزش ها ضروری است

خبرگزاری پانا: امام جمعه شهرستان خمین گفت: باید اتحاد مردم ومسئولین تقویت شود، تولید داخلی را پشتیبانی کرد که متاسفانه این امر در کشور عملی نشده است و سوم اینکه باید بر ارزش ها پایدار باشیم و یک قدم عقب نشینی نکنیم تا پیروز مذاکرات شویم.

کد مطلب: ۲۸۹۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خمین اظهار داشت : اگر در این مذاکرات بر روی سه مسئله تکیه کنند، دشمن نمی تواند این قدر زور گویی و توهین کند؛ ایران اسلامی با بهره گیری از بصیرت دینی و پافشاری بر ارزش ها و دستاوردهای نظام در برابر دشمنان پیروز بوده و در مذاکرات نیز از همین ابزار کارآمد استفاده می کند.
وی بیان کرد: مسئولان اجرایی متولی پیاده کردن اهداف اقتصاد مقاومتی در زمینه ارتقا تولیدات داخلی و خودکفایی در همه عرصه ها هستند و این مهم مکملی بر اقتدار نرم کشور در دفاع در برابر تهدیدهای دشمن است. اتحاد مردم و مسئولان و پایبندی بر ارزش ها و مبانی دینی از دیگر نکات با اهمیتی است که می بایستی به صورت ویژه به آن توجه شود چراکه دشمنان و بدخواهان نظام نیز بیشترین ضربه را از انسجام و همدلی امت اسلامی می خورند.
امام جمعه خمین در ادامه به روز جهانی حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: کشورهای غربی خود به حقوق بشر توجه نمی کنند که این امر قابل مشاهده است همچنان که در حوادث اخیر آمریکا و تبرئه شدن قاتل سفید پوش این مسئله محرز است.
حجت الاسلام حسینی در ادامه به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت : عدد چهل تأثیر گزار است . انسان در چهل سالگی به کمال فکری و جسمی می رسد البته بستگی به خود فرد نیز دارد ؛ پیامبر اکرم(ص) نیز در سن چهل سالگی مبعوث شدند، در روایات به عدد چهل نیز اشاره شده است از جمله اینکه امام صادق (ع) فرموده اند که اگر 40 مومن در تشییع جنازه مومنی شرکت کنند و بر آمرزش وی شهادت دهند خداوند گناهانی را هم که کسی از آنها خبر ندارد می بخشد.
وی در ادامه به شهادت آیت الله دستغیب اشاره کرد و ایشان را فردی عالم و عامل به اسلام خواند که عمر طولانی اش را در خدمت اسلام بود و در سن کهن سالی با شهادت نتیجه خدماتش را دید.
امام جمعه خمین همچنین با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی ابراز داشت : کشور ما از نظر فرهنگی در وضعیت خوبی نیست که باید این شورا مصوبات فرهنگی را تصویب و به آن نیز عمل کنند. شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) در 19 آذر ماه تشکیل شد و اعضای شورای انقلاب فرهنگی باید مصوبات فرهنگی مورد نیاز جامعه را تصویب و مسئولان متولی نیز در اجرای دقیق و نهادینه شدن راهبردهای فرهنگی باید بیش از پیش بکوشند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به سالروز معرفی حزب بعث عراق به عنوان آغاز گر جنگ تحمیلی، آن را نقطه ای درخشان در تاریخ ایران خواند و گفت : این مسئله نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران متجاوز نیست.
خطیب جمعه خمین با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت گفت: آنچه در این سفرها اهمیت دارد پیگیری و اجرایی شدن سریع مصوبات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار