رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

بالغ بر307 میلیاردتومان اعتباربه بخش کشاورزی خراسان شمالی اختصاص یافت

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در راستای تحقق و راهبردهای به کار گرفته شده در مجوع بالغ بر 307 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای و نیز تسهیلات بانکی برای بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۲۸۵۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،عبدالله یوسفی در نشست مطبوعاتی باخبرنگاران، اولیوت اصلی برنامه های کاری در حوزه جهاد کشاورزی را شامل ارتقا و بهره وری در منابع آب و خاک، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی در بخش های مختلف، توسعه و تقویت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تامین نقدینگی به خصوص در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و افزایش بهره وری انسانی را مهم ترین اولویت های این سازمان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اعتبار در نظر گرفته در خصوص اشتغال زایی در بخش کشاورزی استان گفت: سهم ایجاد اشتغال برای هزار و ۵۰۰ نفر برای سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تعیین شده بود که تاکنون برای ۶۲۴ نفر اشتغال در این بخش ایجاد شده است

یوسفی در خصوص حوزه آب و خاك نیز افزود: مهم ترین طرح این بخش توسعه آبیاری تحت فشار است كه در سال جاری ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص داده شده است.

وی میزان بارندگی‌های استان از اول مهر تاکنون 5/49 میلی‌متر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از اجرای دو پروژه در زمینه‌های دام و طیور در آشخانه در مرکز شهرستان مانه و سملقان خبرداد و افزود: واحد مرغ گوشتی یک میلیون قطعه‌ای و گاوداری شیری هزار راسی از جمله این طرح‌ها‌ است .

وی گفت: این طرح‌ها از محل سفر رهبری به استان خراسان شمالی اجرا خواهد شد که با اجرای این طرح ها باعث توسعه بخش کشاورزی، سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی است.

یوسفی یكی دیگر از برنامه های سازمان جهاد كشاورزی استان را تغییر در زمان كشت چغندر قند از کاشت بهاره به پاییزه ذکرکردو افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا كشت این محصول از بهار به پاییز تغییر یابد كه از سال گذشته این طرح اجرایی شده و امسال نیز 113 هكتار از اراضی استان نیز به کشت پاییزه چغندرقند اختصاص یافته است.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار