پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند پویا نمایی به سیمای سمنان اهدا شد

خبرگزاری پانا: پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند پویا نمایی جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان به سیمای مرکز سمنان اهدا شد.

کد مطلب: ۲۶۸۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز سمنان، در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان جوایز بخش سینمای ایران با حضور داوران این بخش اعلام شد.

در این جشنواره افسانه شهر قالیاز تولیدات سیمای مرکز سمنانبه نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا حافظی توانست در بخش پویا نمایی، پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند و دیپلم افتخار بهترین اثر بلند پویانمایی را از آن خود کند.

پویانمایی افسانه شهر قالی تولید سیمای این مرکز پیش از این توانسته بود به بخش مسابقه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهانراه یابد و در مرحله نهایی این جشنواره قرار گیرد. قابل ذکر است این انیمیشن به بخش مسابقه سینمای ایران همین جشنواره نیز راه یافته بود.

« افسانه شهرقالی » قصه­­ی پر ماجرای شهری است که مردمانش با یاد خدا و دلی آکنده از امید ، زیباترین قالی های جهان را می بافند . در حالی که بیگانگان (آخرین نسل بازماندگان بیدهای غول پیکر) در صدد حمله به آنجا هستند و نوجوانی از آن دیار با قالیچه­ ی پرنده مصمم به نجات شهرقالی است.

« افسانه شهرقالی» نخستین فیلم بلند پویانمائی است که در ستایش فرهنگ و هنر ایران زمین درباره فرش دستباف ایرانی تهیه شده است و با تکنیک 3 بعدی و در زمان هفتاد دقیقه ، افسانه ای پر رمز و راز از مردمان شهر قالی را روایت می کند . این فیلم به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا حافظی است که پیش از این فیلمهای کوتاه داستانی ، سریالی و تله فیلم در ژانر کودک و نوجوان را از او دیده ایم .

حمیدرضا حافظی متولد 1343 شیراز، فارغ التحصیل كارشناسی انیمیشن از دانشكده صدا و سیما است.

وی فعالیت هنری را با فیلم كوتاه در سال 1366 آغاز كرد. او همچنین عضو پیوسته كانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران و مدرس زیبایی شناسی تصویر در دانشگاه صدا و سیما و دیگر مرکز هنری، علمی و آموزشی می باشد.

گفتنی است که تلاش برای ساخت یک فیلم انیمیشن با هویت ایرانی، ملی و بومی از مهمترین دغدغه های گروه سازنده بوده و جمع کثیری از هنرمندان سیمای مرکز سمنان در ساخت این فیلم که به سفارش مرکز سیمای استان ها مشارکت داشته اند.

عوامل سازنده شهر قالی:تهیه کننده : مجید شاکری ، ناظرین کیفی : محمد علی صفورا ، احمد نیک کار ، طراح فضا : حسین صافی ، طراح کاراکتر : مانی وطن دوست ، سرپرست نقاشان دیجیتال : مرتضی رخت اعلا ، آهنگساز : مجتبی تیموری ، مدیران فنی : افشین کریمی ، امید قطبی ، محسن عبدالعلی ، انیماتورها : سیاوش خدائی ، سروش یوسفی ، سجاد زارع و ...

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۱تا ۱۴مهرماه در اصفهان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار