مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد خبرداد:

صادرات بیش از 42 میلیون تن آنغوزه از مراتع استان یزد

خبرگزاری پانا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از برداشت بیش از 42 تن شیره گیاه آنغوزه به ارزشی بالغ بر 3میلیون دلار از مراتع استان یزد طی سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۹۵۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید ابوالفضل وكیلی، در نشستی خبری به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: در سال جاری 42 تن شیره گیاه آنغوزه به ارزش 3 میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده است و در حال حاضر در استان یزد 5 هزار خانوار به صورت مسقتیم از مراتع استان بهره برداری کرده و ارتزاق دارند.

وی افزود: امسال 600 هزار اصله نهال در منابع طبیعی استان یزد تولید شده است که 250هزار اصله آن از 22 بهمن تاکنون در حال توزیع است و مابقی نیز د رعرصه‌های مختلف استان کاشت می‌شود.

وکیلی شعارهفته منابع طبیعی امسال را «منابع طبیعی، با مردم، برای مردم» بیان کرد و افزود: در راستای این شعار در 15 اسفندماه با شروع هفته منابع طبیعی با حضور و مشارکت مردم در شهرستان‌های مختلف استان یزد، مراسم درختکاری برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم درختکاری امسال به صورت نمادین و با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت در فاز دو کمربندی سبز یزد در جوار جاده فولاد آلیاژی انجام می شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان یزد یادآور شد: فضای در نظر گرفته شده برای کمربند سبز یزد در مجموع 170 هکتار است که تا پایان سال جاری، 100 هکتار آن قابل بهره‌برداری خواهد شد.

وکیلی درپایان ‌دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، نواختن زنگ طبیعت در دبستان دخترانه سیدالشهدا (ع)، گردهمایی همیاران طبیعت، برگزاری نمایشگاه سمن‌های علاقمند منابع طبیعی و .... ازدیگر برنامه‌های امسال هفته منابع طبیعی بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار