معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در گفت و گو با پانا خبر داد:

لغو مجوز 85 تور گردشگری متخلف

خبرگزاری پانا: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از لغو مجوز 85 دفتر مسافرتی به دلیل تخلفات اجرایی و اخلاقی در تابستان گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

منوچهر جهانیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص نظارت بر دفاتر و تورهای مسافرتی بیان کرد: نظارت بر دفاتر مسافرتی دارای مجوز آنچنان دقیق و گسترده است که مدیران دفاتر مسافرتی بر این مسئله توجه کافی داشته و خود را ملزم به رعایت مقررات می کنند چرا که به خوبی بر این امر واقف هستند که در صورت مشاهده کوچکترین تخلفی، دفتر مسافرتی از سوی معاونت گردشگری تعطیل خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که برخی گزارش ها از برگزاری تورهای نامناسب مختلط مخابره می شود، ابراز کرد: اگر توری به شکل نامناسب و خارج از قوانین صادر شده، در حال فعالیت است، مسلما از تورهای غیر مجاز و بدون پرونده و مجوز بند ب است و تمامی تورهای مسافرتی تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی موظف به رعایت مفاد قانونی هستند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد : نظارت بر دفاتر مسافرتی و نحوه ارائه فعالیت های آنان هم به شکل مستقیم از سوی معاونت گردشگری صورت می گیرد و هم مراکز استانی بر فعالیت تورهای گردشگری نظارت می کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از جماه آئین نامه ای، حقوقی و اخلاقی، با تور برخورد و دفتر مسافرتی لغو مجوز و تعطیل می شود.
جهانیان خاطرنشان کرد: در تابستان گذشته 85 دفتر مسافرتی به دلیل تخلفات مختلفی از جمله تخلفات اجرایی و حقوقی و مسائل مربوط به بیمه مسافران و نیز پاره ای از مسائل اخلاقی لغو مجوز شدند که این آمار نشان می دهد که نظارت معاونت گردشگری بر فعالیت دفاتر مسافرتی مستمر و همه جانبه است و اگر گاهی گزارشی از تخلفات تورهای مسافرتی به گوش می رسد درباره آن دسته از تورهایی است که غیرقانونی و خارج از مجوز در حال فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار