نقش مهم مشاوران واحدهای آموزشی در دوران پاندمی کرونا
اسلامشهر (پانا) - مشاور و دکترای روانشناسی دبیرستان الزهرا (س) آموزش و پرورش اسلامشهرگفت اکثر مطالب ارائه شده توسط مشاوران واحدهای آموزشی در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا اثرات زیادی بر تغییر رفتار دانشآموزان دارد.
شیوع ویروس کرونا مشکلات و آسیبهای جدی در حوزههای متفاوت را به همراه داشته است و نظام آموزشی و دانشآموزان، به عنوان آیندهسازان جامعه، در دوران تعطیلی واحدهای آموزشی نیز از آن بیبهره نبوده و نیستند. چالشهای پیش روی دانشآموزان در دوران دو سال آموزش مجازی، و پساکرونا با مواردی از جمله،دوری از همسالان و بحرانهای کودکی و نوجوانی؛ نقش مشاوران واحدهای آموزشی را بیش از گذشته نشان داده است.
کبری اباذری مشاور و دکترای روانشناسی دبیرستان الزهرا (س) آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در دوران کرونا ارائه مشاوره به دانشآموزان و والدین آنها در زمینه مواردی از جمله، مشکلات خانوادگی و آسیبهای اجتماعی از برگزاری جلسات حضوری تغییر پیدا کرد و آموزش و مشاورههای ما به صورت ویدئو و تماسهای تلفنی برگزار شد.
وی بیان کرد: البته تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط آموزش ترکیبی در واحدهای آموزشی یک برنامه حضوری برای هر پایه جهت اولیاء برگزار کنیم و با شنیدن مشکلات آنان پس از دو سال دوران پاندمی کرونا، مشاورههایی با ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه، رفتارهای نوجوانان و حضور آنان در مدارس داشته باشیم.
اباذری در مورد میزان اثر بخشی جلسات جهت دانشآموزان و اولیاء تصریح کرد: اکثر مطالب ارائه شده توسط مشاوران اثرات زیادی بر تغییر رفتار دانشآموزان دارد و اعتقاد دارم اگر تمامی والدین در جلسات حضور مستمر داشته باشند، ما از نتایج خوبی برخوردار خواهیم شد.
خبرنگاردانشآموز: رومینا معبادی
ارسال دیدگاه