یک آموزگار اهل اسلامشهر:
برگزاری آزمونهای حضوری تناسبی با آموزش مجازی ندارد
اسلامشهر (پانا) - آموزگار دبستان شهدای ایران تایر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت با توجه به اینکه دانشآموزان مدت زیادی را در فضای مجازی مشغول تحصیل بودند و زمان زیادی از آموزش حضوری دور بودند، سطح یادگیری آنها بسیار متفاوت است و همین مسئله برای آزمونهای حضوری هم مشکلساز میشود.
محبوبه احمدی، آموزگار دبستان شهدای ایران تایر آموزش و پرورش اسلامشهر، در گفت و گو با پانا با اشاره به حضوری شدن مدارس در برخی روزها و گروهبندی دانشآموزان بیان کرد:«با توجه به اختیاری شدن حضور در مدرسه، تعدادی از دانشآموزان حضور پیدا کرده و برخی دیگر در فضای مجازی تحصیل میکنند و این چگونگی انطباق فعالیتهای کلاس حضوری و تحصیل در فضای آنلاین را دچار چالش میکند و این موضوع در مقطع متوسطه نیز بیشتر قابل توجه است.»
وی افزود:«اگر روند آموزش ترکیبی به صورت هماهنگ و منظم باشد به طوری که کلیه دانشآموزان استقبال کنند، در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان موثر است، اما اگر وضعیت آموزش به شکل ناهماهنگ و آشفته ادامه پیدا کند، تاثیر مطلوبی در روند یادگیری و نتیجه امتحانات نوبت اول نخواهد داشت.»
احمدی خاطرنشان کرد:«با توجه به اینکه دانشآموزان مدت زیادی را در فضای مجازی مشغول تحصیل بودند و زمان زیادی از آموزش حضوری دور بودند، سطح یادگیری آنها بسیار متفاوت است، بنابراین برگزاری آزمونهای حضوری تناسبی با آموزش مجازی ندارد.»
آموزگار دبستان ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد:«بسیاری از دانشآموزان مقطع ابتدایی با ترس از کرونا و سوالاتی از قبیل این که آیا من کرونا میگیرم در مدرسه حضور پیدا میکنند که امیدواریم به مرور زمان هراس کرونا بین دانشآموزان و استرس والدین آنها کاهش پیدا کند.»
وی در رابطه با وضعیت رعایت پروتکلهای بهداشتی در شرایط کرونایی در مدارس نیز تصریح کرد:«در مدارس به هیچوجه از بوفهها و آبخوریها استفاده نمیشود، همچنین فاصلهگذاری اجتماعی بین دانشآموزان رعایت میشود، به طوری که دانشآموزان با فاصلههای دو متر از هم مینشینند و همواره دارای ماسک هستند و از ماده ضد عفونی کننده هم استفاده میکنند.»
خبرنگاردانشآموز: فاطمه شکوری
ارسال دیدگاه