ضرورت قضاوت عادلانه در راستای دفع زباله‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌ها

اسلامشهر (پانا) - مدیر درمانگاه شهدای فرهنگیان آموزش و پرورش اسلامشهر گفت متأسفانه افرادی بدون تحقیق به مسئله دفع زباله‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ورود پیدا می‌کنند که این مورد نشان‌می‌دهد جامعه پزشکی مظلوم واقع شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت قضاوت عادلانه در راستای دفع زباله‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌ها

محمود مرسلی، مدیر درمانگاه شهدای فرهنگیان آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا و در رابطه با دفع زباله‌های بهداشتی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در سطح شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: پسماندهای بیمارستانی انواع مختلفی دارد و روش جمع‌آوری و دفع آنها نیز متفاوت است و گونه خطرناک پسماندهای عفونی، شیمیایی، نوک نیز و پسماندهای رادیواکتیو است.

وی افزود: پسماندهای عفونی و شیمیایی بایستی در کیسه‌های زباله مقاوم زرد رنگ جمع‌آوری و در مخزن زرد رنگ دارای علامت مخصوص، قابل شستشو و ضد عفونی، نگهداری شوند.

مرسلی تصریح کرد: زباله‌های نوک تیز و برنده نیز با توجه به اینکه آلودگی داشته یا نداشته باشند در جعبه یا محفظه مقاوم مخصوص جمع‌آوری می‌ شود و ظروف جمع‌آوری این اجسام باید ضد سوراخ شدن بوده و درپوش مناسب داشته باشد و جنس این ظروف به قدری سخت و نشت ناپذیر است که نه فقط اجسام برنده و نوک تیز، بلکه هر گونه بقایای آبگونه‌های موجود در سرنگ‌ها را در خود نگه دارد.

مدیر درمانگاه شهدای فرهنگیان آموزش و پرورش اسلامشهر بیان کرد: ما در درمانگاه نیز باکس‌های مخصوص پسماند‌ها را جدا کرده و سپس به وسیله شرکت‌های حمل زباله‌های بهداشتی که سالانه با ما و سایر مراکز بیمارستانی قرارداد رسمی دارند، جمع‌آوری شده و در مکان‌های مخصوص خارج شهر از بین خواهند رفت و حتی در مورد زباله‌های ناشی از موارد بستری بیماران کرونایی در دو سال گذشته تاکنون نیز تمامی این موارد با دقت اجرا شده است.

وی تأکید کرد: در زمینه دفع زباله‌های بهداشتی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه از جمله فرمانداری اسلامشهر نظارت کامل دارند و متأسفانه افرادی بدون تحقیق به این مسئله ورود پیدا می‌کنند که این مورد نشان‌ می‌دهد جامعه پزشکی ما مظلوم واقع شده که این افراد بدون تحقیق از رهاسازی زباله‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در سطل‌های زباله شهری سخن می‌گویند و اذهان عمومی را دچار تشویش و استرس می‌کنند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار