مدیر واحد آموزشی اسلامشهر:

ضرورت برنامه‌ریزی برای حل چالش مهم دوست‌یابی در دانش‌آموزان

اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزشگاه دوره دوم متوسطه فاطمیه(س) آموزش و پرورش اسلامشهر تاکید کرد در راستای یادگیری روابط اجتماعی توسط دانش‌آموزان چالش مهم توسط دانش‌آموزان دوست‌یابی است که لازم است دانش‌آموزان تشخیص دهند چگونه یک دوست را شناسایی کنند .

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برنامه‌ریزی برای حل چالش مهم دوست‌یابی در دانش‌آموزان

معصومه وادی، مدیر آموزشگاه دوره دوم متوسطه فاطمیه(س) آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا و در رابطه با نقش مدیر در واحد آموزشی بیان کرد: «اگر یک مدیر بر تمامی امور یک واحد آموزشی اشراف کامل داشته باشد و چالش‌ها را شناسایی کرده، با شناخت جامع از مجموعه خود اقدام به برنامه‌ریزی کند و وضعیت مطلوب را در واحد آموزشی در نظر بگیرد، تا رسیدن به هدف نهایی مشخص با استفاده از وسایل و امکانات موفق خواهد شد.»

وی تصریح کرد: «از سوی دیگر مدیر واحد آموزشی در راستای رسیدن به اهداف بالا می‌بایست به نیروی انسانی خود اهمیت دهد؛ اگر بتوانیم روی منابع انسانی سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم امور را راحت تر پیش ببریم و در اینجا نقش مربیان، اولیاء و دانش‌آموزان بسیار مهم است و البته مدیر در درجه اول می‌بایست خودساخته باشد و در کنار آموزش‌های لازم، تخصص نیز یک ضرورت مهم است.»

وادی اظهار کرد: «ما هدف نهایی خود را در واحد آموزشی تحویل یک انسان به جامعه می‌دانیم و لازم است دانش آموزان روابط اجتماعی را یاد بگیرند و در کنار آن به آموزش آنها هم توجه شود؛ بهتر است دبیران در آغاز هر کلاسی چند دقیقه مسائل اجتماعی را جهت دانش‌آموزان بازگو کنند.»

مدیر آموزشگاه دوره دوم متوسطه فاطمیه(س) آموزش و پرورش اسلامشهر تأکید کرد: «در راستای یادگیری روابط اجتماعی توسط دانش‌آموزان چالش مهم در دانش‌آموزان دوست‌یابی است و در نهایت دانش‌آموزان لازم است تشخیص دهند و بدانند چگونه یک دوست را شناسایی کنند و در این جهت نقش دبیران و مشاوران در واحدهای آموزشی نیز موثر است.»

وی گفت: «امنیت روانی در محیط کار از مهمترین دلایل موفقیت کادر اداری و آموزشی در واحدهای آموزشی است و اگر همه با هم به صورت صادقانه مشغول خدمت به دانش‌آموزان باشیم و ارزش‌گذاری به نیروی انسانی را فراموش نکنیم، پیشرفت در واحد آموزشی ما بسیار مشهود خواهد بود.»

وادی با توجه به آموزش ترکیبی در مدارس و دو سال پاندمی کرونا خاطرنشان کرد: «در دو سال کرونا کادر آموزشی دبیرستان دوره دوم فاطمیه(س) علاوه بر بستر شاد از شبکه آموزشی جداگانه به دلیل شرایط نمونه دولتی بودن مدرسه استفاده می کرد و معلمان با دانش‌آموزان در تعامل خوبی بودند و البته تأثیرات زیادی را به همراه داشت، اما امیدواریم در دوره پساکرونا بتوانیم دانش‌آموزان را به زمان قبل از کرونا برگردانیم.»

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار