از تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند، تا آموزش حضوری به کسانی که از طریق فضای مجازی درس را یاد نمی گیرند
آموزگار فداکار کرجی که در شرایط سخت کرونایی، تدریس حضوری را کنار نگذاشت
کرج (پانا)- فداکاری آموزگارانی که در ایام یک ساله پخش ویروس کرونا از جان گذشتند و خدمات خاص و متفاوتی نسبت به هر صنفی، برای دانش آموزانشان و کسانی با آنان سر و کار دارند، انجام دادند دیگر نیاز به تاکید ندارد. زنان و مردانی که خالصانه و با عشق به فرزندان این سرزمین از خرید وسایل آموزشی تا آموزش تک به تک به صورت حضوری با خرید خطر به جان خود اقدامات ارزشمندی انجام دادند.
زهرا نظری، یکی از دبیران زحمتکش آموزشگاه فجر انقلاب ناحیه ۴ کرج است که در شرایط کرونایی تدریس حضوری انجام می داد.
او در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «با کمک موسسه های خیریه برای دانش آموزانی که موبایل برای درس خواندن ندارند و یا مشکلات مالی و خانوادگی دارند، موبایل تهیه کردیم. همچنین به تعدادی از دانش آموزانی که موبایل هوشمند دارند، ولی درس را متوجه نمی شوند، به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی، به منزل این دانش آموزان رفته و به آنها آموزش می دهیم.»
این دبیر در مورد انگیزهاش برای انجام اینکار گفت: «برای من قشر ضعیف جامعه و مخصوصا دانش آموزانی که آسیبهای اجتماعی نظیر (طلاق) را تجربه کرده اند خیلی مهم است و وقتی به این دانش آموزان برای درس خواندن انگیزه می دهم خیلی خوشحالم که خداوند از من راضی و خشنود است، زیرا راضی بودن خداوند انگیزه اصلی و واقعی من برای انجام این کار است. بنابراین رضایت خداوند انرژی کامل را در این مسیر به من می دهد و همین برای من کافیست.»
نظری در ادامه بیان کرد: «دانش آموزان امانت هایی در دست ما هستند که باید هر چه قدر می توانیم در کسب دانش و موفقیت آنها کوشا باشیم. پس وظیفه من آموزش به دانش آموزانم است و برایم فرقی نمی کند که حضوری باشد یا مجازی. من عاشق کاری هستم که انجام می دهم.»
او در پاسخ به اینکه چرا معلم شدن را انتخاب کرده، عنوان کرد: «من در دوره دبیرستان در رشته تجربی درس خواندم و می خواستم در دانشگاه رشته مامایی بخوانم، ولی بعد از اینکه سال اول قبول نشدم با دوستانم تصمیم گرفتیم به صورت حقالتدریس کار کنیم و بعد از آن، رشته خودمان را ادامه دهیم، ولی وقتی وارد مدرسه شدیم به این شغل علاقمند شده و در مدرسه ماندیم و در این رشته تحصیل کردم.»
نظری اضافه کرد: «زمانی که شناسایی و کمک به دانش آموزان نیازمند را شروع کردم بعد از امتحانات ترم بود که متوجه شدیم برخی از دانش آموزان امتحان ندادهاند و نمره ای ندارند، به همیندلیل پیگیر شدم و با تحقیق از مدیر و معاونان مدرسه این دانش آموازان را که به دلیل نداشتنگوشی و یا برخی مشکلات خانوادگی نتوانسته بودند امتحان دهند را شناسایی کردیم و با کمک مدیر مدرسه بستری را برای آموزش حضوری فراهم کردیم که دانش آموزان را در شیفت های مختلف دسته بندی کرده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تدریس را انجام دادیم.»
این معلم فداکار در رابطه با تدریس مجازی گفت: «من با استفاده از تصویر کتاب و صدای ضبط شده خودم تدریس مجازی را انجام می دهم و به نظرم با اینکه تدریس مجازی حسن های مدرسه را ندارد، ولی امکان ارتباط با دانش آموز در هر ساعتی از روز را فراهم کرده است. یعنی هر وقت با دانش آموز کار داشته باشیم پیام می دهیم و در دسترس هستند.»
نظری در ادامه بیان کرد: «من در تدریس هایم برایم کافی نیست که دانش آموز فقط درس را یاد گرفته باشد، بلکه تاکید می کنم تا هر آنچه که در کلاس من یاد می گیرند را در زندگی به کار ببندند که هدف اصلی من یاد دادن مهارت های زندگی به همراه گفته های کتاب درسی است.»
او در ادامه خاطرنشان کرد: «تبلیغ دین مهم ترین الویت در تدریس من است و از اینکه دانش آموزان بسیار به درس و مسائل مربوط به دین مشتاق هستند خیلی خوشحال هستم.»
نظری در پایان اضافه کرد: «ضمن آرزوی سلامتی برای دانش آموزان سراسر کشور گ، با رعایت پروتکل های بهداشتی ان شاالله هر چه زودتر از شر این ویروس رهایی یابیم تا دانش آموزان به محیط مدرسه بازگردند که هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد.»
خبرنگار؛ مهشید عبادی
ارسال دیدگاه